Eksport spadnie o 15,2 proc., import - o 22,4 proc. w 2009 r.

Wartość polskiego eksportu w tym roku spadnie o ok. 15,2% do 98,6mld euro, zaś wartość importu zmniejszy się o 22,4% do 110,5 mldeuro, napisali analitycy Ministerstwa Gospodarki w raporcie pt."Analiza sytuacji gospodarczej Polski w okresie I-IX 2009 r.".

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Przewiduje się, że w 2009 r. wartość eksportu wyniesie ok. 98,6mld euro, tj. o ok. 15,2% mniej niż w 2008 roku. Wartość importuwyniesie natomiast 110,5 mld euro, tj. o 22,4% mniej niż w roku2008. Saldo obrotów towarowych osiągnie poziom ok. 11,9 mld euro,czyli o ok. 14 mld euro mniej wobec roku 2008" - głosi raport.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), w okresiestyczeń-wrzesień 2009 roku wartość eksportu liczonego według cenbieżących spadła o 21,6% do 70,0 mld euro. Import spadł o 29,5% do76,4 mld euro. Ujemne saldo obrotów towarowych wyniosło 6,4 mldeuro tj. o 10,7 mld euro mniej niż w okresie styczeń-wrzesień 2008r.

"Zmniejszenie wartości ujemnego salda obrotów towarowychwynikało z nadal stosunkowo dobrej pozycji eksporterów w związku zniską wartością złotego w stosunku do euro i dolara" - czytamydalej w raporcie.

Według wstępnych danych NBP w ujęciu transakcyjnym w okresiestyczeń-wrzesień 2009 r. wartość eksportu zmniejszyła się o 22,5%do 72,8 mld euro, zaś importu - o 30,0% do 74,8 mld euro. Wkonsekwencji saldo obrotów towarowych było ujemne i wyniosło 2,0mld euro, wobec 13,5 mld euro w analogicznym okresie rokupoprzedniego.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS