Facebook z nowymi narzędziami dla twórców. Zarobią więcej na reklamach

Facebook rozpoczął wprowadzanie w swoim serwisie nowych rozwiązań, które mają ułatwić twórcom zarabianie na publikowanych przez nich treściach. Wśród nich jest możliwość emitowania reklam w trakcie krótkich filmów wideo, stosowanie nalepek w Relacjach, a także nadawanie reklam in-stream w transmisjach na żywo.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook z nowymi narzędziami dla twórców. Zarobią więcej na reklamach

Zapowiadając wprowadzenie nowych narzędzi Facebook zaznaczył, że twórcy publikujący w tym serwisie mogą zarabiać coraz więcej na reklamach.

Firma podaje, że od 2019 do 2020 r. grupa twórców zarabiających miesięcznie na swoich treściach ekwiwalent w wysokości 10 tys. dol. wzrosła o 88 proc., z kolei rzesza osób otrzymujących za własne materiały kwotę tysiąca dol. miesięcznie zwiększyła się o 94 proc.

grafika

Łatwiejsze zarobki na wideo

Teraz Facebook poinformował o tym, że wprowadza nowe rozwiązania związane z monetyzacją treści w serwisie. Jednym z nich jest rozszerzenie dostępności reklam typu in-stream. Aby uzyskać dostęp do możliwości zarabiania na reklamach w materiałach wystarczy teraz, że strona osiągnie łącznie przynajmniej 600 tys. minut wyświetleń dowolnych nagrań w ciągu ostatnich 60 dni. Musi też posiadać pięć lub więcej zapisanych filmów.

Facebook informuje, że możliwość zarabiania na reklamach zyskują obecnie autorzy krótszych materiałów wideo. Reklamy in-stream mogą być emitowanie w trakcie filmów trwających tylko minutę. Facebook zastrzega, że w wypadku takiego rozwiązania w materiale wideo musi znaleźć się fragment o długości 30 sekund, który nie będzie zawierał żadnej reklamy. Z kolei w filmach o długości przynajmniej trzech minut łączny przekaz reklamowy nie może być dłuższy niż 45 sekund.

grafika

Według zapowiedzi z myślą o twórcach krótszych form w najbliższych tygodniach Facebook rozpocznie testowanie funkcjonalności umożliwiającej zarabianie za pomocą naklejek reklamowych w Relacjach. Początkowo testy tego rozwiązania będą prowadzone tylko w Stanach Zjednoczonych.

grafika

Ostatnie rozwiązanie przewidziane przez Facebooka polega na możliwości nadawania reklam in-stream w trakcie transmisji na żywo. Z tego narzędzia będą mogli jednak skorzystać jedynie twórcy spełniający konkretne kryteria - przynajmniej 60 tys. minut transmisji obejrzanych przez użytkowników w ciągu ostatnich 60 dni.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu