SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Finał akcji 'Wyborczej' i NBP

Wielkim finałem 25 marca 2006 roku w warszawskiej redakcji 'Gazety Wyborczej' zakończył się ogólnopolski konkurs 'Moje finanse - Z klasy do kasy'.

W trzymiesięcznej zabawie w inwestowanie wzięło udział ponad 33 tysiące uczniów i ponad 7 tysięcy nauczycieli!

 „Moje finanse - Z klasy do kasy” - to konkurs z wiedzy ekonomicznej dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Jego organizatorami - już po raz trzeci - byli „Gazeta Wyborcza” i Narodowy Bank Polski, który przekazał blisko 700 tysięcy złotych dotacji na sfinansowanie przedsięwzięcia. Partnerami akcji byli Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości oraz program „Szkoła z klasą”, na którego portalu powstały strony internetowe konkursu. Honorowy patronat nad akcją objęły kuratoria oświaty w całej Polsce.

Gra rozpoczęła się w styczniu 2006, poprzedzona półtoramiesięczną rekrutacją w szkołach. W szranki stanęło ponad 35 tys. uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski, połączonych w 3-5 -osobowe komitety inwestycyjne. Na potrzeby konkursu dokonano podziału kraju na 20 regionów, odpowiadających zasięgom dodatków „Gazety Wyborczej”, w których komitety rywalizowały między sobą.

Zadaniem każdego komitetu było ulokowanie wirtualnych 100 tys. zł tak, aby osiągnąć jak największe zyski. Przez kolejnych osiem tygodni stycznia i lutego uczestnicy „kupowali” i „sprzedawali” akcje, obligacje, korzystali z lokat bankowych, inwestowali w waluty, złoto lub
w fundusze inwestycyjne, brali i spłacali kredyty – wszystko po to, by pomnażać początkową kwotę. Co tydzień na specjalnych formularzach wysyłanych do redakcji podtrzymywali lub zmieniali swe decyzje – zyskując lub... tracąc. Co tydzień „Gazeta” publikowała rankingi komitetów – regionalne i ogólnopolski. Najlepsi w danym tygodniu dostawali nagrody.

Konkursowi towarzyszyła kampania edukacyjna na łamach „Gazety Wyborczej”. W każdy wtorek od 22 listopada 2005 roku na stronach lokalnych „Gazety” i na www.gazeta.pl/zkdk publikowane były teksty przybliżające rozmaite zagadnienia z ekonomii oraz rankingi z komentarzami ekspertów.  Inwestowanie ukończyło ponad 25 tys. uczniów (5,6 tys. komitetów)! Najlepszy komitet w Polsce, Młodzi Maklerzy z gimnazjum w Siedliszczach (woj. lubelskie), zarobił ponad 33 tys. zł. 20 marca 2006 roku odbyły się półfinały z udziałem 20 najlepszych komitetów w każdym regionie, a kilka dni później lokalni zwycięzcy stanęli do walki o tytuł Mistrza Inwestowania.

Podczas finału, który miał miejsce w warszawskiej siedzibie „Gazety Wyborczej” w sobotę
25 marca 2006 roku drużyny odpowiadały na pytania testowe za pomocą specjalnych pilotów.
Po każdej turze na telebimie finaliści mogli zobaczyć, czy mają bronić wysokiej pozycji w rankingu, czy też „gonić” czołówkę. Zwycięzcy – komitet ROMILE z Poznania - otrzymali do podziału 5 000 zł, 3000 zł dla swojej szkoły, a ich opiekun - 1000 zł. Niewiele mniejsze nagrody finansowe - również dla szkół - dostali laureaci 2. i 3. miejsca.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Finał akcji 'Wyborczej' i NBP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl