Gary Lineker wraca do „Match of the Day”. Dyrektor BBC przeprasza za zamieszanie

Po kilku dniach przerwy były piłkarz Gary Lineker wraca do współpracy z BBC, a nadawca zleca analizę swoich wytycznych co do zachowania w mediach społecznościowych. Szef nadawcy Tim Davie przeprosił za zamieszanie wynikające z zawieszenia Linekera.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Tim Davie, dyrektor generalny BBC, w wydanym w poniedziałek komunikacie zapowiedział, że Gary Lineker pojawi się w programach stacji w najbliższy weekend. - Gary jest wartościową częścią BBC, wiem też, jak wiele BBC znaczy dla Gary’ego - podkreślił.

Gary Lineker w miniony piątek został odsunięty od pracy z powodu wpisu twitterowego, w którym politykę imigracyjną Wielkiej Brytanii porównał do zasad stosowanych przez Niemcy w latach 30. XX wieku. BBC uzasadniło, że „ostatnia aktywność Linekera w mediach społecznościowych jest naruszeniem naszych wytycznych” i przypomniało, że powinien on „trzymać się z dala od zajmowania stanowiska w kwestiach partyjnych lub kontrowersji politycznych”.

Gary Lineker zniknął z „Match of the Day”

Lineker nie mógł poprowadzić cotygodniowego magazynu piłkarskiego „Match of the Day”. W geście solidarności z nim nie pojawili się także stali eksperci Alan Shearer, Ian Wright i Micah Richards. W konsekwencji program był dużo krótszy niż zwykle - pokazano jedynie skróty meczów, bez dyskusji w studiu.

- Wszyscy wiedzą, że to był trudny okres dla pracowników, współpracowników, prezenterów i, co najważniejsze, naszych widzów. Przepraszam za to - stwierdził Tim Davie.

Podkreślił, że dla BBC bardzo ważna jest bezstronność, więc trzy lata temu wprowadzono wytyczne co do zachowania pracowników nadawcy w mediach społecznościowych. Przyznał, że w tych wytycznych są „szare obszary”, podczas gdy całość powinna być jasna i odpowiednia.

- Dlatego ogłaszamy analizę obecnych wytycznych co do mediów społecznościowych, zwłaszcza tego, jak odnoszą się do współpracowników niezajmujących się informacjami i bieżącą tematyką. Analizę przeprowadzi niezależny ekspert raportujący do BBC - opisał dyrektor generalny nadawcy. Zaznaczył, że Gary Lineker popiera takie rozwiązanie, a wykonawca analizy zostanie ogłoszony niebawem.

Lineker przypomina o niedoli uchodźców

- Po kilku surrealistycznych dniach cieszę się, że wyznaczyliśmy drogę przejścia przez to - przyznał Gary Lineker na Twitterze. Podziękował za wsparcie redakcji sportowej BBC, podkreślił, że nie może się doczekać powrotu na miejsce prowadzącego „Match of the Day”.

- Bez względu na to, jak trudne było ostatnich kilka dni, nie można ich porównywać do sytuacji, w której musisz uciekać z własnego domu przed prześladowaniami i szukać azylu w odległym kraju - zaznaczył. - To wzruszające widzieć empatię tak wielu z was dla ich niedoli. Pozostajemy krajem, w którym przeważają ludzie tolerancyjni, otwarci i szczodrzy - wyliczył.

Lineker w „Match of the Day” od 24 lat

Gary Lineker jest gospodarzem "Match of the Day" od 1999 roku. Kak wynika ze sprawozdań finansowych BBC, od kilku lat jest najlepiej opłacaną gwiazdą nadawcy.

W październiku zeszłego roku wewnętrzna jednostka BBC zajmująca się skargami uznała, że Lineket złamał zasady bezstronności w związku z innym wpisem na Twitterze, w którym spytał ówczesną premier Liz Truss, "czy jej partia zwróci dotacje od rosyjskich darczyńców".

Przy tej okazji podkreślono, że choć Lineker nie jest etatowym dziennikarzem, to jest na tyle mocno kojarzony z BBC i jest na tyle publiczną postacią, iż zasady bezstronności też go obowiązują. Profil Linekera na Twitterze obserwuje 8,7 mln osób.

Lineker w latach 1984-92 rozegrał 80 meczów w reprezentacji Anglii, w których strzelił 48 bramek. Był najlepszym strzelcem piłkarskich mistrzostw świata w Meksyku w 1986 roku.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu