SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta.pl dołącza do pomiaru audio/wideo w Megapanelu, rezygnuje z niego Cyfrowy Polsat

W drugim miesięcznym pomiarze streamów audio i wideo w ramach Megapanelu PBI/Gemius pojawiła się Grupa Gazeta.pl, za to zniknął Cyfrowy Polsat. - Badanie nie daje pełnego obrazu ani rynku, ani naszej usługi - tłumaczy Olga Zomer, rzeczniczka CP.

Gazeta.pl dołącza do pomiaru audio/wideo w Megapanelu, rezygnuje z niego Cyfrowy Polsat

Pomiar streamów audio i wideo po raz pierwszy w ramach badania Megapanel PBI/Gemius został zrealizowany przed miesiącem i dotyczył sierpnia br. Zabrakło w nim wielu czołowych wydawców internetowych: Agory (właściciela Grupy Gazeta.pl), Interii, Grupy o2, TVN i Telewizji Polskiej.

- Nie przystąpiliśmy do tego pomiaru, ponieważ chcieliśmy w pierwszej kolejności sprawdzić jego metodologię - tłumaczył wtedy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Radosław Kućko, członek zarządu Grupy Interia.pl. - TVN Player to zbyt poważna część naszej działalności, abyśmy publicznie testowali rozwiązania badawcze  - podkreślał Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów w TVN.

W efekcie pierwsze zestawienia streamingów audio/wideo objęły serwisy i aplikacje pięciu wydawców: Grupy Onet, Wirtualnej Polski i Orange, Cyfrowego Polsatu, Allegro i GG oraz Muratora i Time (zobacz szczegółowe wyniki).

W udostępnionych właśnie danych za wrzesień pojawiła się Grupa Gazeta.pl. Jej przedstawiciele chęć dołączenia do badania sygnalizowali już miesiąc temu. - Analizujemy pierwszy raport i jeżeli nie będzie większych zastrzeżeń, najpewniej od przyszłego miesiąca będziemy w tych zestawieniach obecni - mówił nam wtedy Maciej Wicha, dyrektor ds. partnerów i rozwoju biznesu w Agorze.

Za to we wrześniowych zestawieniach nie ma już danych Cyfrowego Polsatu, właściciela Ipli. Firma zdecydowała się bowiem zawiesić swój udział w badaniu. - Po pierwsze, nie ma w nim naszej konkurencji, a po drugie nie obejmuje ono wszystkich platform dystrybucji treści, na jakich dostępna jest Ipla, co nie daje pełnego obrazu ani rynku, ani naszej usługi - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu. - Po spełnieniu się dwóch wspomnianych kryteriów, rozważymy powrót do badania - zaznacza.

>>> Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)

Grupy serwisów obecne w pomiarze streamingów audio/wideo miesiąc po miesiącu we wrześniu zanotowały spadki ruchu w tym zakresie. Strony Onetu, mimo że zostały w Megapanelu skonsolidowane z witrynami Ringier Axel Springer Polska, zanotowały 28,5 tys. mniej użytkowników, a Wirtualna Polska (już bez Orange.pl) - 119,2 tys. mniej. Allegro i GG straciły 69 tys. real users, a Murator i Time - 62,5 tys.

TOP5 grup streamowych

według zasięgu

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

zmiana w skali miesiąca

%

różnica

1

Stream Grupa Onet - RASP

3 807 903

18,12%

-0,74%

-28 461

2

Stream Grupa Wirtualna Polska

2 259 531

10,75%

-5,01%

-119 191

3

Stream Grupa Gazeta.pl

1 465 345

6,97%

N

N

4

Stream Grupa Allegro - GG

581 551

2,77%

-10,60%

-68 960

5

Stream Grupa Murator - Time

577 569

2,75%

-9,77%

-62 517


W serwisach Allegro i GG użytkownicy korzystali z treści audio i wideo przez 331,8 tys. godzin krócej niż miesiąc wcześniej, a na stronach Muratora i Time - 108,3 tys. godzin krócej. Za to Onet i RASP zyskały 131,9 tys. godzin.

TOP5 grup streamowych

według czasu krajowego niemobilnego

lp.

węzeł

czas krajowy niemobilny [godz]

zmiana w skali miesiąca

%

różnica

1

Stream Grupa Allegro - GG

5 347 779

-5,84%

-331 768

2

Stream Grupa Murator - Time

4 696 325

-2,25%

-108 283

3

Stream Grupa Gazeta.pl

2 318 755

N

N

4

Stream Grupa Onet - RASP

2 107 485

6,68%

131 888

5

Stream Grupa Wirtualna Polska

385 551

-5,80%

-23 726


Serwisy Onetu i RASP zanotowały aż o 1,08 mln wizyt streamowych więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 5,8 proc.), natomiast Wirtualna Polska straciła 280,6 tys. wizyt, a Murator i Time - 173,8 tys.

TOP5 grup streamowych

według wizyt streamowych

lp.

węzeł

wizyty streamowe

zmiana w skali miesiąca

%

różnica

1

Stream Grupa Onet - RASP

19 640 516

5,80%

1 076 256

2

Stream Grupa Wirtualna Polska

7 514 320

-3,60%

-280 641

3

Stream Grupa Gazeta.pl

5 214 431

N

N

4

Stream Grupa Allegro - GG

4 765 886

-0,85%

-40 934

5

Stream Grupa Murator - Time

3 271 832

-5,04%

-173 826


Jeszcze większy wzrost Onet i RASP osiągnęły pod względem ogólnej liczby odtworzeń treści audio i wideo - o 2,38 mln (to 7,3 proc. w górę). Z drugiej strony Wirtualna Polska zanotowała spadek o 1,81 mln odtworzeń (10 proc. w dół), a Murator i Time - o 521 tys. (11,2 proc. w dół).

TOP5 grup streamowych

według liczby odtworzeń ogółem

lp.

węzeł

odtworzenia krajowe ogółem

zmiana w skali miesiąca

%

różnica

1

Stream Grupa Onet - RASP

34 757 087

7,35%

2 379 131

2

Stream Grupa Wirtualna Polska

16 267 520

-10,03%

-1 814 143

3

Stream Grupa Allegro - GG

12 024 469

-0,85%

-102 475

4

Stream Grupa Gazeta.pl

9 232 434

N

N

5

Stream Grupa Murator - Time

4 115 709

-11,24%

-520 978

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl dołącza do pomiaru audio/wideo w Megapanelu, rezygnuje z niego Cyfrowy Polsat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl