SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” najbardziej w górę

W sierpniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek tych wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największy wzrost – „Fakt”.

<!-- 0.6996s -->

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet (bez autopromocji) wyniosły 146,09 mln zł, co oznacza spadek o 3,4 proc. w skali rok do roku – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym utrzymał się ujemny trend z lipca br., kiedy przychody reklamowe prasy codziennej były o 3,2 proc. niższe niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

Osiągająca największe cennikowe wpływy reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) w sierpniu br. jako jedyny tytuł z czołówki zanotowała ich spadek – w skali rok do roku o 7,5 proc.

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) w minionym miesiącu zarobiła „na papierze” z reklam o 9 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska The Times” (Polskapresse) – 10,2 proc. więcej, a „Fakt” (Axel Springer Polska) – aż 17,6 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
  VIII.2010 VIII.2009
Gazeta Wyborcza 48 199 249 zł 52 128 492 zł
Polska 21 923 072 zł 19 900 104 zł
Fakt 14 291 919 zł 12 153 730 zł
Rzeczpospolita 8 904 348 zł 8 162 908 zł
Metro 6 351 283 zł  6 463 590 zł
monitorowane tytuły razem 146 086 547 zł 151 219 475 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” najbardziej w górę

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lily
co za wspaniala wiadomosc z samego rana!
8 8
odpowiedź
User
prasowicz
To są wartości cennikowe, a chyba wiecie że cenniki reklam są przesadzone i rabaty sięgają 60%, więc trzeba wprowadzić korektę do tych cyfr powyżej i to dużą ;)
8 8
odpowiedź
User
lol
Po co kupować wyborczą skoro jest za darmo w internecie?! Smuci wzrost takiego szmatławca jakim jest Fjukt.
8 8
odpowiedź
User
Zorba
Jaka piękna katastrofa!
8 8
odpowiedź
User
naf
Drodzy czytelnicy ro tylko wpływy reklamowe
8 8
odpowiedź