SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” z 55 tys. użytkowników płacących w internecie

Na koniec ub.r. z płatnego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” (Agora) w internecie korzystało 54,9 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej niż kwartał wcześniej. Większość wybrała własny system „GW”, decydując się na pakiety miesięczne lub roczne.

Article

Na liczbę 54,9 tys. prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” złożyli się użytkownicy płacący za różne pakiety dostępu do treści „GW” w internecie: we własnym systemie dziennika uruchomionym w jej serwisach w lutym ub.r., działającym od ponad dwóch lat systemie Piano Media, a także w należącej do Agory księgarni internetowej Publio.pl oraz w formie aplikacji mobilnych na tablety i smartfony z systemami iOS, Windows 8 i Android.

Zdecydowanie najwięcej z płacących użytkowników - ok. 48 tys. - korzysta z własnego systemu „Gazety Wyborczej”. To właśnie wzrost jego popularności przede wszystkim przyczynił się to skoku ogólnej liczby subskrybentów w ciągu kwartału z 21,2 do 54,9 tys. W tym czasie liczba internautów kupujących „GW” w e-sklepach zwiększyła się nieznacznie, a tych korzystających z Piano Media wręcz ubyło.

54,9 tys. prenumerat cyfrowych to wynik zdecydowanie lepszy od oczekiwań Agory, która chciała ich mieć na koniec ub.r. 40 tys. (więcej na ten temat).

W ciągu kwartału zdecydowanie wzrósł odsetek użytkowników płacących za „Gazetę Wyborczą” w internecie, którzy korzystają z pakietów rocznych - z 9 do 43 proc., natomiast zmalał tych wykupujących pakiety miesięczne (z 61 do 41 proc.) i kwartalne (z 28,5 do 15 proc.).

W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 247 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Z kolei dwa najpopularniejsze serwisy internetowe „Gazety Wyborczej”: Wyborcza.pl i Wyborcza.biz w grudniu ub.r. zanotowały, odpowiednio, 2,59 mln użytkowników i 36,2 mln odsłon oraz 1,45 mln użytkowników i 15,6 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z 55 tys. użytkowników płacących w internecie

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gidosław
55 tyś w 30 mln kraju to dobry wynik ??
19 19
odpowiedź
User
j
Chyba płaczących nad poziomem tego za co zapłacili.
21 38
odpowiedź
User
hmm
oczywiscie ze dobry, bardzo dobry, najlepszy w tym segmencie. Ludzie nie cha poki co placic za tresci
12 11
odpowiedź
User
kamil
Oczywiście, ze to znakomity wynik :) Założenie 30 tysięcznego pułapu przekroczono zdecydowanie. Poza tym ta liczba to 1/4 sprzedawanej Wyborczej papierowej. Na dodatek struktura pakietów miesięcznych zmalała o 20% co świadczy o sukcesie paywalla Wyborczej. Puls Biznesu czy Dziennika Gazeta Prawna są daleko w tyle. Najbardziej interesujące jest jednak, że ludzie decydują się płacić za treści zmieniając dotychczasowe nawyki i stereotypy. Domyślam się jak źle dziś spać będą "wybitni" dziennikarze niektórych "prawdziwych" mediów :)
12 21
odpowiedź
User
pavv
95% tych prenumerat to prenumeraty zamówione przez urzędy państwowe itp. itd.
29 38
odpowiedź