SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)

W listopadzie br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 13,2 proc. mniej niż rok wcześniej. O ponad 25 proc. spadły przychody reklamowe „Faktu”, „Rzeczpospolitej” i „Dziennika Gazety Prawnej”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, cennikowe wpływy reklamowe dzienników w listopadzie br. były o 13,2 proc. niższe niż rok wcześniej - licząc bez autopromocji, a o 12 proc. niższe - z uwzględnieniem autopromocji. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły w skali roku o 9,2 proc.

>>> Sprzedaż dzienników spadła, „Gazeta Polska Codziennie” debiutuje na 9. miejscu

Wśród czołowych gazet największe spadki przychodów reklamowych zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 26,6 proc., „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 26 proc., oraz „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 25,4 proc. Z kolei liderująca w segmencie „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 10,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) - o 15,6 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” przed „Faktem”, „Metro” przed „Super Expressem”

Nieznaczny spadek wpływów reklamowych - dokładnie 6,8 proc. - zanotowała „Polska” (Polskapresse), a minimalny - 0,9 proc. - „Super Express” (Murator). Z drugiej strony „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam 11,2 proc. więcej niż przed rokiem, a regionalna „Gazeta Pomorska” - 11,5 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 XI.2011XI.2010
Gazeta Wyborcza57 659 793 zł64 680 258 zł
Polska25 675 326 zł27 551 326 zł
Fakt17 725 846 zł23 956 443 zł
Rzeczpospolita14 341 765 zł19 232 585 zł
Metro9 603 344 zł9 408 388 zł
Super Express9 296 616 zł9 379 897 zł
Dziennik Gazeta Prawna6 922 347 zł9 427 777 zł
Puls Biznesu5 019 950 zł4 514 360 zł
Gazeta Pomorska3 429 139 zł3 076 349 zł
Express Bydgoski3 251 394 zł3 854 251 zł
monitorowane tytuły razem184 863 291 zł212 981 239 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją197 478 822 zł224 535 529 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja12 615 531 zł11 554 290 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
13% Y2Y w dół, niezła masakra. Jak będzie się kurczyć w tym tempie, to w 2017 roku rynek reklamowy w prasie będzie poniżej 100 mln złotych. Sprzedaż egzemplarzowa też się kurczy błyskawicznie. Ciekawe jak to jest pracować w branży, która umiera? Etat w prasie - ostatnia deska ratunku w obawie przed bezrobociem?
odpowiedź
User
hajdamak
i co z tym Hajdarowiczem? Biznesmen zainwestował, po to by na dzień dobry mieć 25% mniej z reklam? Warto było? Tak się robi biznes w Polsce? Gdzie ten facio kasę zarabia, skoro może sobie pozwolić na takie straty?
odpowiedź
User
"Gazeta W"
Dziennikarz pyta "dziennikarza";
Co porabiasz?
Robię w Gawno Prawda.
A co tam porabiasz?
Mijam się z prawdą !
Ale wdepnąłeś w Gawno !
EEeeee jest jeszcze gorzej pensyjki mamy tak OBRZEZANE że żyć się nie chce !!
odpowiedź