SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gdańsk usuwa nielegalne reklamy z terenów miejskich

Władze Gdańska rozpoczynają walkę z reklamami bezprawnie umieszczanymi na nieruchomościach stanowiących własność miasta lub Skarbu Państwa. Takie materiały będzie usuwać specjalny zespół.

Zespół złożony z pracowników kilku wydziałów Urzędu Miejskiego w Gdańsku w asyście straży miejskiej rozpocznie w najbliższych dniach patrolowanie miasta. Jeśli urzędnicy i strażnicy zauważą materiał bezprawnie umieszczany na nieruchomości miejskiej lub państwowej, wezwie specjalistyczny samochód, który usunie taki obiekt i przetransportuje go na dozorowany parking.

Urząd podkreśla, że chodzi przede wszystkim o nośniki reklamowe w postaci pojazdów bezsilnikowych, które coraz częściej są samowolnie umieszczane na terenach miejskich. - Powoduje to chaos wizualny w przestrzeni miejskiej oraz  nieuczciwą konkurencję dla podmiotów ponoszących opłatę z tego tytułu - tłumaczy Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji Miasta w gdańskim magistracie.

Tak zarekwirowany pojazd reklamowy będzie można odebrać raz w tygodniu po złożeniu odpowiedniego wniosku, udowodnieniu, że jest się jego właścicielem oraz pokryciu kosztów poniesionych przez miasto przy odholowywaniu. - Te działania będą prowadzone w sposób ciągły, do skutku - zapowiada  Michał Szymański.

Urząd Miejski w ubiegłym tygodniu rozpoczął już kontrolowanie, czy na ulicach nie znajdują się nielegalnie koziołki, tzw. potykacze oraz banery reklamowe. Pierwsze wspólne patrole pracowników Referatu Estetyzacji Miasta i strażników miejskich objęły obszar Głównego Miasta, gdzie pojawia się najwięcej tego typu obiektów. - Tym razem skończyło się jedynie na pouczeniach, a wszyscy pouczeni usunęli nielegalne reklamy - relacjonuje Michał Szymański.

- Każdy, kto posiada zgodę na zajęcie pasa drogi, jest zobowiązany okazać ją na wezwanie strażnika miejskiego. W przypadku, gdy ktoś nie przyzna się do umieszczenia koziołka, pomocny w ustaleniu sprawcy będzie miejski monitoring – zaznacza Szymański. - Spośród dziesiątków koziołków, o które potykamy się na ulicach, zaledwie 16 stoi legalnie, a reszta to samowola. Na umieszczanie banerów, które szpecą zabytkowe otoczenie, w ogóle nie wydaje się zgody. Samowolą jest także umieszczenie obiektu w miejscu innym, niż wskazano w decyzji - podkreśla.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gdańsk usuwa nielegalne reklamy z terenów miejskich

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szczery
Bardzo dobrze, we wszystkich miastach powinni zrobić takie same akcje i pousuwać te zaśmiecające ulice tablice i rozlatujące się billboardy. W Warszawie wisi plakat producenta cukru z życzeniami Bożonarodzeniowymi. Porażka! Jest już obleśnie brudny, ale co tam firma outdoorowa zgarnęła kasę za jego wyklejenie, a zaklei jak sprzeda tablicę kolejnemu frajerowi! Fantastyczny wystrój miasta.
odpowiedź