SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google, Apple i IBM to najcenniejsze technologiczne marki świata

Google zostało najcenniejszą marką świata i jednocześnie liderem wśród marek technologicznych w dziewiątej edycji dorocznego badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

W 2014 roku spółki oferujące usługi z branży technologicznej odnosiły sukcesy, natomiast przedsiębiorstwa koncentrujące się na sprzedaży produktów z trudem radziły sobie na rynku. Wśród najcenniejszych marek globalnych w rankingu BrandZ Top 100 pierwsza dwudziestka marek technologicznych świadczących usługi odnotowała wzrosty wartości średnio o ponad 40 proc., natomiast marki koncentrujące się na wytwarzaniu produktów osiągnęły znacznie niższy wzrost - o 10 proc.

Przykładami tej prawidłowości są Apple i Google. Wzrost w przypadku Google wyniósł 40 proc., co dało mu miejsce nr 1 na świecie, natomiast Apple spadł o 20 proc., tracąc utrzymywaną przez ostatnie trzy lata pozycję lidera.

Podobny trend można zauważyć w przypadku marek takich jak Samsung, HP czy Sony, ukierunkowanych na produkty, które wypadły słabiej niż gracze typu Tencent, Facebook czy Baidu. Ta ostatnia trójka odnotowała wzrosty odpowiednio o 97 proc., 68 proc. i 46 proc., natomiast poprzednie trzy marki zmieniły swoją wartość o +21 proc., +19 proc. oraz -1 proc..

>>> TOP 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku

Nowymi uczestnikami pierwszej setki marek globalnych oraz Top 20 dla sektora technologii są dwie nowe platformy usług bazujących na rozwiązaniach technologicznych - Twitter (wartość marki 14 mld USD) oraz LinkedIn (12 mld USD).

Pomimo że niektóre marki technologiczne przeżywają trudniejszy okres, "Technologia" pozostaje największym sektorem w zestawieniu BrandZ Top 100. Całkowita wartości pierwszej dwudziestki marek to 841 mld USD, co oznacza wzrost o 16 proc.

Google, lider sektora z wartością marki na poziomie 159 mld USD, swój sukces zawdzięcza takim innowacjom jak Google Glass, inwestycjom w sztuczną inteligencję oraz licznym umowom partnerskim, dzięki którym wymyślony przez giganta z Mountain View system operacyjny Android trafia do różnych urządzeń, w tym nawet do samochodów.

IBM, lider sektora B2B, utrzymał pozycję nr 3 (wartość marki 108 mld USD), ale rosnąca konkurencja ze strony produktów bazujących na idei chmury oraz Big Data spowolniła tempo wzrostu, choć także odbiła się niekorzystnie na sytuacji konkurentów, takich jak SAP i Oracle.

Z kolei najszybszy wzrost wartości zanotowała chińska marka internetowa Tencent - o 97 proc., do poziomu 54 mld USD (14. miejscem w całym rankingu BrandZ Top 100). Za nią plasuje się pod tym względem Facebook ze wzrostem o 68 proc., do 36 mld USD, co uplasowało go na 21. pozycji.

Pod względem wyceny marki technologiczne są odpowiedzialne za niemal jedną trzecią wartości wszystkich marek z rankingu BrandZ Top 100.

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku.

Dołącz do dyskusji: Google, Apple i IBM to najcenniejsze technologiczne marki świata

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl