Google nie będzie wyświetlać informacji o autorach w wynikach wyszukiwania

Od teraz w wynikach wyszukiwania Google internauci nie zobaczą już informacji o autorze danej publikacji. Zamiast tego pojawią się linki do aplikacji mobilnych.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Google nie będzie wyświetlać informacji o autorach w wynikach wyszukiwania

Dotąd Google umożliwiał posiadaczom stron www skonfigurowanie wyszukiwarki w ten sposób, aby przy pozycjach prowadzących do artykułów ich autorstwa wyświetlał zdjęcia, dane osobowe oraz linki do profilu na platformie społecznościowej Google+. Teraz kalifornijski gigant zdecydował się zrezygnować z tego rozwiązania. Przyczyną ma być znikomy wpływ tych dodatków na klikalność wyróżnionych wyników wyszukiwania.

grafika

Opinie na temat tej zmiany są podzielone. Zdaniem niektórych internautów informacje o autorstwie pomagały w skuteczniejszym trafianiu do czytelników oraz budowaniu osobistej marki. Rozwiązanie to w pewnym stopniu wpływało również na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i integrowało wyszukiwarkę w znaczącym stopniu z serwisem Google+ (napędzając ruch w tym ostatnim).

Zamiast tego Google proponuje teraz inne rozwiązanie. Na konferencji Google I/O zapowiedziano wprowadzenie linków do aplikacji mobilnych, które będą wyświetlane przy wybranych wynikach wyszukiwania. Pozwoli to wyświetlić daną treść nie w wyszukiwarce, a w stosownym programie. Nowość ta ma pojawić się w serwisie już niebawem. O zaimplementowanie jej w swoich usługach mają zadbać sami deweloperzy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska