SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej stracił „Wprost”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Gazeta Polska” i „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2017 roku wyniosła 116 874 egz. Było to o 6,72 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,14 proc. do 108 672 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 96 856 egz., po spadku o 18,48 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 63 507 egz., po spadku o 10,32 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,12 proc. do 41 171 egz.

6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 14,91 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 36 294 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w lipcu br. wyniósł 25 568 egz.

Kolejną lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł wzrostem, wynoszącym 7,86 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 22 893 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 18 878 egz., czyli mniej o 23,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska”, której wynik zwiększył się o 3,86 proc.

Największy spadek, wynoszący 12,18 proc., zanotował tutaj tygodnik „Sieci”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej stracił „Wprost”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Rośnie temu Sakiewiczowi i rośnie - w czym energicznie pomaga mu partia, a mimo wszystko 2/3 nakładu ląduje w koszu a sprzedaż niewiele większa od Faktów i Mitów.
odpowiedź
User
luk
Tygodnik Powszechny spada - tylko jak zwykle reklamę w tytule robicie.
odpowiedź
User
Herman
Dla Wprost epizod z Latkowskim dał efekt utraty powagi i nieustający spadek czytelnictwa. Ciekawe do kiedy będą to ciągnąć.
odpowiedź