SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej stracił „Wprost”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Gazeta Polska” i „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2017 roku wyniosła 116 874 egz. Było to o 6,72 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,14 proc. do 108 672 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 96 856 egz., po spadku o 18,48 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 63 507 egz., po spadku o 10,32 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,12 proc. do 41 171 egz.

6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 14,91 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 36 294 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w lipcu br. wyniósł 25 568 egz.

Kolejną lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł wzrostem, wynoszącym 7,86 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 22 893 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 18 878 egz., czyli mniej o 23,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska”, której wynik zwiększył się o 3,86 proc.

Największy spadek, wynoszący 12,18 proc., zanotował tutaj tygodnik „Sieci”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej stracił „Wprost”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Rośnie temu Sakiewiczowi i rośnie - w czym energicznie pomaga mu partia, a mimo wszystko 2/3 nakładu ląduje w koszu a sprzedaż niewiele większa od Faktów i Mitów.
32 37
odpowiedź
User
luk
Tygodnik Powszechny spada - tylko jak zwykle reklamę w tytule robicie.
28 14
odpowiedź
User
Herman
Dla Wprost epizod z Latkowskim dał efekt utraty powagi i nieustający spadek czytelnictwa. Ciekawe do kiedy będą to ciągnąć.
25 6
odpowiedź
User
Greg
W sumie dziwie się takiemu spadkowi Wprost. Historia z aferatasmowa z pewnością miała swoje konsekwencje ale dziś wydaje się to być najbardziej zrównoważony z tygodników na rynku.
14 16
odpowiedź
User
zoo
Wydawca „Gazety Wyborczej” poinformował o ustanowieniu hipoteki na należącym do niego warszawskim biurowcu położonym przy ulicy Czerskiej 8/10. Kwota ustanowionej hipoteki opiewa na 202,5 mln złotych.

AAAAAAgonia
35 13
odpowiedź
User
Mango
Spadek sprzedaży tygodnika Wprost w tym roku trochę mnie dziwi, bo nie jest to tygodnik opinii, który promuje tanią sensację kryminalną, a dość ciekawy i nieagresywny ma punkt widzenia na sprawy polityczne i społeczne. Natomiast nie dziwi mnie wzrost sprzedaży Tygodnika Powszechnego, bo to ciekawa alternatywa jeśli chodzi o pozostałe tygodniki opinii.
7 15
odpowiedź
User
Wer
Za chwilę po raz pierwszy w historii Przegląd opuści osttanie miejsce w zestawieniu. Zastąpi go Wprost. Tak na poważnie to zjechać w ciągu kilkunastu lat z nakładu sześciocyfrowego do parunastu tysięcy to nie lada wyczyn. Nawet przy ogólnym spadku czytelnictwa
18 0
odpowiedź
User
Krzysztof
Wydawca „Gazety Wyborczej” poinformował o ustanowieniu hipoteki na należącym do niego warszawskim biurowcu położonym przy ulicy Czerskiej 8/10. Kwota ustanowionej hipoteki opiewa na 202,5 mln złotych.

AAAAAAgonia


Nie doczytałeś biedaku, że to żadna nowina, bo hipoteka na siedzibie była od dawna. Agora po prostu spłaciła swoje zobowiązania wobec "dobrze zmienionego" pe-kał-o i zaciągnęła nowy kredyt w banku, w którym nie upasą się na tym kolejni misiewicze. Agorze to rybka, może nawet dostali lepsze warunki, a żubr stracił korporacyjnego klienta. Ale, jak widać, ku radości "suwerena".
16 15
odpowiedź
User
ePiSkopat
Rośnie temu Sakiewiczowi i rośnie - w czym energicznie pomaga mu partia, a mimo wszystko 2/3 nakładu ląduje w koszu a sprzedaż niewiele większa od Faktów i Mitów.


Przeczytanie "Fakty i Mity" puszczam w dalszy obieg czytelniczy. Zostawiam na ławce , w poczekalni , na klatce schodowej , itd
Macie i czytajcie z tego wszyscy.
8 3
odpowiedź
User
Ksiegowy
Wprost traci bo to folder reklamowy. Teksty sprzedawane. Do tego niewiarygodny swiatopogladowo. Koniunkturalny. Zawsze wspiera rzadzacych by miec kase ze spolek skarbu panstwa. Nawet jesli sprzedaz bedzie na poziomie zero, to i tak bedzie wychodzil. Czytelnik nie ma znaczenia. Kasa kasa...!!!
8 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing