SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 3,8 mln zł zysku

W ub.r. Grupa K2 zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 16,9 proc. do 110,32 mln zł oraz 3,79 mln zł zysku netto (wobec 417 tys. zł w 2016 roku). - Wszystkie segmenty operacyjne Grupy zrealizowały lub przekroczyły swoje założenia biznesowe na rok 2017 - podkreśla prezes firmy Tomasz Tomczyk.

Tomasz Tomczyk Article

Zysk EBITDA Grupy K2 wzrósł w skali roku z 5,48 do 10,36 mln zł, a zysk przed opodatkowaniem - z 584 tys. zł do 4,65 mln zł.

- Największym wyzwaniem minionego roku najczęściej nie były ograniczenia samego rynku, a zapewnienie odpowiedniej liczby wykwalifikowanych specjalistów do obsługi coraz bardziej zaawansowanych projektów i sprostanie rosnącym wymaganiom rynku pracy. Spodziewamy się, że sytuacja ta nie ulegnie zmianie również w 2018 r. w związku z czym inwestujemy w nowe narzędzia i sposoby dotarcia do kandydatów oraz programy utrzymania zespołu - komentuje Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2, w liście do akcjonariuszy.

- W 2018 roku główne cele strategiczne Grupy nie ulegną zmianie. Naszym celem pozostanie zrównoważony rozwój oparty o interesy inwestorów, klientów oraz pracowników - dodaje.

Segment agencyjny Grupy K2 zanotował spadek wpływów sprzedażowych z 44,2 do 41,16 mln zł oraz wzrost zysku EBITDA z 1,85 do 3,05 mln zł. - Segment agencyjny w drugim kwartale 2018 zaprezentuje nową komunikację oraz przebudowane i rozszerzone portfolio usług i produktów będące pośrednio efektem procesu przeglądu opcji strategicznych oraz trendów na rynkach lepiej rozwiniętych. Zakładamy także dalszy wzrost sprzedaży wysokomarżowych usług konsultingowych w ramach zespołu Digital Transformation. Spodziewamy się, że w bieżącym roku segment agencyjny będzie rósł w tempie rynku - komentuje Tomasz Tomczyk.

W segmencie mediowym przychody Grupy K2 wzrosły z 37,54 do 49,54 mln zł, a zysk EBITDA - z 1,18 do 2,99 mln zł. - Segment mediowy intensywnie rozwija się pod względem technologicznym, zapewniając swoim klientom zaawansowaną obsługę i doradztwo w zakresie mediów cyfrowych i analizy danych. Po bardzo udanym roku 2017, również w roku 2018 segment ten planuje rosnąć szybciej niż rynek - zapowiada prezes firmy.

Segment infrastrukturalny, obejmujący głównie usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej Oktawave, zanotował wzrost wpływów z 11,77 do 12,82 mln zł i zysku EBITDA z 1,93 do 3,2 mln zł. - Dla Oktawave, która dostarcza wydajną i bezpieczną chmurę obliczeniową, rok 2018 roku będzie czasem realizacji dużego projektu inwestycyjnego przy wsparciu funduszy europejskich. Zakładany rozwój sprzedaży ma osiągnąć rynkowe tempo wzrostu - zapowiada Tomasz Tomczyk.

Z kolei w segmencie IT (obejmującym głównie spółkę Fabrity) przychody zwiększyły się z 9,75 do 12,06 mln zł, a zysk EBITDA z 518 tys. zł do 1,13 mln zł. - Fabrity planuje konsekwentnie zwiększać udział przychodów z eksportu usług oraz dla sektora publicznego w segmencie dedykowanych rozwiązań IT. Razem z potencjałem jaki daje nowe biuro w Rzeszowie, Fabrity ma w roku 2018 poprawiać rentowność działalności i w istotny sposób kontrybuować do wyniku Grupy K2 - komentuje Tomczyk.

Pod koniec października ub.r. Grupa K2 poinformowała, że kontynuuje negocjacje dotyczące sprzedaży części jej segmentu reklamowego, ale już nie na zasadach wyłączności, a ponadto zaczęła rozmowy z podmiotami zainteresowanymi kupnem udziałów jej segmentu infrastrukturalnego. - Rok 2017 upłynął również pod znakiem przeglądu opcji strategicznych dla segmentu agencyjnego i mediowego oraz infrastrukturalnego. Ze względu na rozległość obszaru poszukiwań oraz poziom skomplikowania samych biznesów, procesy te, ze zmienną dynamiką, trwają dalej - komentuje Tomasz Tomczyk.

Do Grupy K2 należą w całości spółki K2 (to jednostka dominująca), K2 Media, K2 Search, K2.pl, S3, Good, K2 TM, Oktawave i Fabrity.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 3,8 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl