„Guardian” zapowiada cięcia kosztów z powodu spadku wpływów z wydania drukowanego

Wydawnictwo Guardian News & Media planuje w ciągu najbliższych lat obniżenie wydatków i zwiększenie wpływów z działalności cyfrowej. Przyczyną jest słabnąca sprzedaż drukowanej wersji gazety i spadające przychody reklamowe z tego segmentu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Swoją sytuację finansową oraz związane z nią plany wydawnictwo Guardian News & Media, do którego należą „Guardian” i „Observer” wyjaśniło w internetowym komunikacie.

Brytyjski wydawca przyznał, że na trudną obecnie sytuację finansową firmy złożyły się z jednej strony malejące przychody z reklam w drukowanych wydaniach „Guardiana” i „Observera”, z drugiej zaś wolniejsze od spodziewanych wzrosty dochodów z platform cyfrowych obu tytułów.

W kończącym się w marcu obecnym roku fiskalnym  Guardian przewiduje, że jego koszty operacyjne osiągną kwotę 268 mln funtów i będą wyższe o 23 proc. w porównaniu z okresem sprzed 5. lat. Tymczasem wzrost przychodów wydawnictwa osiągnie ok. 10 proc. Według przytoczonych przez wydawcę danych w ostatnim roku przychody z reklam towarzyszących wydaniom drukowanym zmniejszyły się o ok. 25 proc. i nie są w pełni rekompensowane przez wpływy związane z internetowymi wydaniami. Dodatkowo wydawnictwo poniosło też duże wydatki związane z uruchomieniem swoich oddziałów w Stanach Zjednoczonych i Australii, w okresie ostatnich 3. lat zatrudniono też w wydawnictwie prawie 480 nowych pracowników.

W komunikacie Katharine Viner, redaktor naczelna „Guardiana” oraz David Pemsel, szef wydawnictwa zapowiedzieli, że w związku z finansową kondycją firmy planują wprowadzenie programu o nazwie Project 2021, w ramach którego zostaną wprowadzone cięcia kosztów na poziomie 20 proc.

Guardian News & Media nie chce na razie ujawnić, czy zaplanowane oszczędności będą obejmowały zwolnienia pracowników. Viner i Pemsel wolą mówić o działaniach prowadzących do oszczędniejszego gospodarowania budżetem oraz zabiegach zmierzających do jak najszybszego zwiększenia przychodów z cyfrowego segmentu. Chodzi też o efektywniejszą działalność otwartego w 2014 r. oddziału Guardian Labs zajmującego się dostarczaniem materiałów z branży content marketingu, którego obecny udział w całkowitych przychodach wydawnictwa oscyluje wokół 16. proc.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową