IAB Europe kampanią #NoEasyWins staje w obronie reklamy targetowanej

Organizacja branży reklamy internetowej IAB Europe w najnowszej kampanii #NoEasyWins przekonuje, że "zakaz reklamy ukierunkowanej niesie za sobą wyraźnie przewidywalne negatywne konsekwencje zarówno dla konsumentów, małych firm, jak i wydawców".

jd
jd
Udostępnij artykuł:
IAB Europe kampanią #NoEasyWins staje w obronie reklamy targetowanej

W ramach kampanii #NoEasyWins powstały krótkie filmy, w których padają kluczowe odpowiedzi na pytanie, kto naprawdę traci, gdy odbiera się firmom dostęp do wysoce skutecznych i tanich narzędzi targetowania.

- Reklama targetowana wspiera tysiące małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej, co pozwala im nawiązać kontakt z nowymi klientami i pomóc im się rozwijać. Nie ma łatwych wygranych w tworzeniu polityki cyfrowej, ale zakaz reklamy ukierunkowanej byłby niezwykle krótkowzroczny i ostatecznie zaszkodziłby regionalnej gospodarce w tym szczególnie niestabilnym czasie - komentuje Marcin Nowacki, wiceprezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz prezes European Enterprise Alliance.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlodzimierz-schmidt-prezesa-iab-europe-trzecia-kadencja-z-rzedu-dlaczego ##

IAB Europe: reklama targetowana ważna dla MŚP

Jak zaznaczają twórcy kampania #NoEasyWins podkreśla, że targetowanie ma kluczowe znaczenie dla wzrostu przychodów z reklam. Stało się to jeszcze ważniejsze dla europejskich MŚP i innych firm, które pandemia COVID-19 zmusiła do przejścia na marketing cyfrowy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/apel-europejskiej-branzy-cyfrowej-do-rzadow-krajow-ue-ws-kodeksu-uslug-cyfrowych ##

Unia Europejska decyduje o przyszłości reklamy targetowanej

Obecnie nad Aktem o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act) pracuje Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego (IMCO),

Twórcy kampanii IAB Europe przekonują, że ich działania mają na celu "rozprawienie się z nieprawdziwymi informacjami pochodzących z niektórych kręgów politycznych w Brukseli".

"Opierając się na licznych analizach i raportach na temat wartości reklamy ukierunkowanej, uzmysławia ona decydentom, że nie ma łatwych wygranych w złożonym obszarze kształtowania polityki cyfrowej" - informuje IAB Europe.

Organizacja wskazuje na potencjalnie negatywne konsekwencje uchwalenia zakazu lub ograniczenia reklam targetowanych w Europie. "Reklama oparta na danych ma bowiem kluczowe znaczenie między innymi dla: małych firm, które wykorzystują ją, aby znaleźć klientów; wydawców, którzy z kolei polegają na niej w celu uzyskania przychodów oraz milionów użytkowników w całej Europie, którzy chcą mieć swobodę wyboru treści i usług online, za które płacą poprzez subskrypcję i do których uzyskują dostęp w zamian za chęć otrzymywania reklam" - wyliczają twórcy #NoEasyWins.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"