IDC: 54,5 mln smartfonów sprzedanych w IV kw.

Światowy rynek smartfonów zanotował nowy rekord sprzedaży w jednym kwartale.

km / km / km
km / km / km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku na całym świecie sprzedano 54,5 miliona smartfonów. To o 39,0 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008 (39,2 mln).

Najwięcej urządzeń w IV kwartale - 20,8 miliona - sprzedała firma Nokia, co dało jej 38,2 proc. udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Research In Motion (10,7 mln, 19,6 proc.), Apple (8,7 mln, 16,0 proc.), Motorola (2,5 mln, 4,6 proc.) oraz HTC (2,4 mln, 4,4 proc.). Pozostali producenci sprzedali łącznie 9,4 miliona smartfonów, stanowiących 17,2 proc. rynku.

Z kolei biorąc pod uwagę cały ubiegły rok, na świecie sprzedano 174,2 miliona smartfonów - o 15,1 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 (151,4 mln).

Najwięcej urządzeń sprzedali: Nokia (67,7 mln, 38,9 proc.), RIM (34,5 mln, 19,8 proc.), Apple (25,1 mln, 14,4 proc.), HTC (8,1 mln, 4,6 proc.), Samsung (5,7 mln, 3,3 proc.), pozostali (łącznie 33,1 mln, 19,0 proc.).

Smartfony stanowiły w zeszłym roku 15,4 proc. ogółu sprzedanych na świecie telefonów komórkowych, w porównaniu do 12,7 proc. we wcześniejszych dwunastu miesiącach.

km / km / km
Autor artykułu:
km / km / km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK