Instagram przywraca feed w układzie chronologicznym. Ale nie jest to opcja domyślna

Instagram zaczął przywracać globalnie feed w układzie chronologicznym, czego od lat domagali się użytkownicy platformy. Serwis nie zrealizował jednak w pełni oczekiwań internautów. Układ wpisów uporządkowany w czasie nie jest automatycznie włączony dla użytkowników, trzeba go wybrać jako opcję, i to także z pewnymi ograniczeniami. Bez zastosowania nowej funkcji Instagramem nadal rządzi algorytm.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram przywraca feed w układzie chronologicznym. Ale nie jest to opcja domyślna

W 2016 r. należący obecnie do koncernu Meta Instagram zmienił zasadniczo sposób swojego funkcjonowania. Treści widoczne dla użytkownika przestały pojawiać się w chronologicznym porządku ich publikowania. Zamiast tego o doborze materiałów dla konkretnego internauty zaczął decydować algorytm Instagrama.

Przez następne lata użytkownicy protestowali przeciwko nowemu układowi treści w feedzie, jednak Instagram obstawał przy swoim. Dlaczego? Ze względu na biznes. Przy algorytmicznym trybie pracy platformy o wiele łatwiej było adresować do użytkowników te treści, na których zależało reklamodawcom i partnerom Instagrama.

Sprytny unik

Pod naciskiem społeczności użytkowników, a także rosnącej liczby amerykańskich instytucji państwowych Instagram postanowił po latach zmienić swoje stanowisko w sprawie sposobu pokazywania treści odbiorcom.

W grudniu 2021 r. Adam Mosseri, szef Instagrama zapowiedział, że serwis zamierza powrócić w pewnej formie do chronologicznego feedu. Poinformowano wówczas, że na platformie pojawi się kilka opcji wyświetlania materiałów.

Teraz Instagram wprowadził swoje zapowiedzi w życie ogłaszając, że powraca do chronologii w feedzie, jednak nie do końca w sposób, jakiego oczekiwaliby użytkownicy.

Najważniejsze jest to, że nowa opcja chronologiczna nie jest domyślnie włączona, a użytkownicy nie mają możliwości całkowitego odrzucenia algorytmu. Zamiast tego internauci mogą teraz przechodzić między trzema różnymi wersjami swojego feedu:

  • Algorytmicznym feedem „domowym”, który pozostaje kanałem domyślnym
  • Feedem „śledzącym”, który porządkuje śledzone konta w kolejności chronologicznej
  • Kanałem „ulubionym”, który jest feedem zawierającym do 50 ulubionych kont

Między tymi trzema kanałami można się dowolnie przemieszczać, używając do tego odpowiedniego przycisku w aplikacji. Jednocześnie Instagram nie zamierza wcale zrezygnować z podsuwania użytkownikom sugerowanych treści, w tym przekazów o charakterze reklamowym.

Wprowadzając nowe rozwiązanie Instagram postąpił zgodnie z porzekadłem „i wilk syty, i owca cała”. Z jednej strony bowiem zasugerował, że daje użytkownikom pewien wybór w doborze treści w feedzie (do pewnego stopnia w układzie chronologicznym), z drugiej zaś nie zrezygnował ze stosowania algorytmów, na czym tak firmie zależy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem