Interia zmienia klasyfikację ruchu na stronie głównej: osobno strony z fragmentami tekstów

Od marca Interia.pl w ramach badania Gemius/PBI korzysta z możliwości podziału ruchu na stronie głównej na dwie kategorie: klasyczna strona główna oraz artykuły na stronie głównej. - Jestem zdania, że rynek, a szczególnie reklamodawcy mają prawo podejmować decyzję o zakupie powierzchni reklamowych, posiadając pełne dane o tym, jaka część ruchu na stronie głównej jest w nią wstrzyknięta czy do niej doklejona - komentuje Radosław Kucko, członek zarządu Grupy Interia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Interia zmienia klasyfikację ruchu na stronie głównej: osobno strony z fragmentami tekstów

Kategoria klasycznej strony głównej w badaniu Gemius/PBI obejmuje ruch na standardowych stronach głównych, a artykuły na stronie głównej to odwiedzalność specjalnych wersji stron głównych z początkowymi częściami różnych artykułów.

Wydawcy czołowych portali przygotowują takie wersje z początkowymi fragmentami tekstów, prowadzą do nich linki publikowane na platformach społecznościowych i w różnych miejscach serwisów tych wydawców. Żeby przeczytać cały artykuł, trzeba kliknąć w jego rozwinięcie. Celem tego mechanizmu jest podwyższenie odwiedzalności stron głównych.

- Jestem daleki od oceniania tego rodzaju mechanizmów. Uważam nawet, że nie ma nic złego w promowaniu kluczowego produktu, jakim dla portali są strony główne. Pytanie jednak ilu użytkowników faktycznie jest użytkownikami strony głównej, a ilu nawet nie zdaje sobie sprawy, że się na niej znajduje. Ilu z nich powróci samodzielnie na stronę główną? - zastanawia się Radosław Kucko, członek zarządu Grupy Interia.pl odpowiedzialny m.in. za dział badań i analiz.

Interia chce transparentnych danych dla reklamodawców

- Jestem zdania, że rynek, a szczególnie reklamodawcy mają prawo podejmować decyzję o zakupie powierzchni reklamowych, posiadając pełne dane o tym, jaka część ruchu na stronie głównej jest w nią wstrzyknięta czy do niej doklejona - uważa Kucko.

- Tym bardziej że obserwujemy różnice w demografii i zachowaniu użytkowników klasycznej strony głównej i tych, którzy trafiają na nią za pośrednictwem różnych mechanizmów. Strona główna portalu jest demograficznie wizytówką profilu całego internetu. Profil użytkownika czytającego artykuł z doklejoną pod nim stroną główną zależy od tego, z jakiego serwisu użytkownik został przekierowany. Jeśli user przyszedł z portalu plotkarskiego, to będą to głównie kobiety. A brak możliwości precyzyjnego określenia profilu odbiorcy może powodować, że większość odsłon reklamy produktu kierowanego przez stronę główną do mężczyzn pokażemy kobietom. A to może być znaczące dla skuteczności zakupionej reklamy - opisuje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polsat-kupno-grupa-interia-negocjacje-na-wczesnym-etapie-wynik-niepewny,7170731118073473a ##

Interia.pl też promuje swoją stronę główną, zamieszczając linki do jej wersji z fragmentami tekstów. Według danych z badania Gemiusa w lutym br. cała strona główna portalu zanotowała 4,99 mln realnych użytkowników, 230,61 mln odsłon oraz 65 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, z czego w kategorii klasyczna strona główna było 4,28 mln użytkowników, 196,91 mln odsłon oraz 67 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania, a w kategorii artykułów na stronie głównej - 1,15 mln użytkowników, 33,7 mln odsłon oraz 33 minuty i 33 sekundy średniego czasu korzystania.

- W Interii widać te różnice. Możemy założyć, że podobne prawidłowości dotyczą także stron głównych pozostałych portali, które korzystają z omówionych wyżej mechanizmów. Ale w tym momencie nie możemy formułować wniosków dotyczących całego rynku, bo tylko Interia pozytywnie odpowiedziała na rekomendację analityków z badania Gemius/PBI i przyjęła nowy sposób prezentacji wyników swojej strony głównej - dodaje Radosław Kucko.

Wirtualna Polska: to rozwiązanie prowizoryczne

Co na to wydawcy innych czołowych portal? - Wirtualna Polska jest zwolennikiem unowocześnienia badania, współpracujemy w tym zakresie zarówno z PBI, jak i Gemius. Zmiany wymagają jednak analiz, konieczności modyfikacji algorytmów oraz skryptów u wydawców. Pracujemy nad nimi kompleksowo, a nie wyłącznie pod kątem podziału ruchu na dwie kategorie na stronie głównej - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Gawryszewski, dyrektor ds. badań i analiz Wirtualnej Polski.

- Uważamy to rozwiązanie za prowizoryczne. Ważniejsze jest podnoszenie jakości całego badania i skupienie się na strategicznych zmianach planowanych do wdrożenia - ocenia.

W poniedziałek nie otrzymaliśmy wypowiedzi od Ringier Axel Springer Polska (wydawca Onetu) i Agory (wydawca Gazeta.pl).

Do firmy oprócz portalu Interia.pl należy szereg serwisów tematycznych, m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Tipy.interia.pl, Swiatseriali.interia.pl i Maxmodels.pl. W 2018 roku Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 114,3 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 21,23 do 22,26 mln zł. Firma zatrudniała 382 pracowników, o 13 więcej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"