Internetowa reklama display rośnie w Europie szybciej niż reklama w wyszukiwarkach

Relama typu display pokonała reklamę w wyszukiwarkach i była w 2010 roku najszybciej rozwijającym się formatem internetowej reklamy w Europie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z raportu organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) wynika, że wydatki na internetową reklamę w Europie sięgnęły w 2010 roku 17,7 miliarda euro. To o 15,3 proc. więcej niż w roku 2009.

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, tempo wzrostu wahało się od 37 proc. w Rosji i 24 proc. w Czechach do 14 proc. w Danii i 7 proc. we Francji.

74 proc. wartości całego rynku wygenerowało sześć krajów, którymi w kolejności były Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Holandia, Włochy i Hiszpania. Za prawie jedną dziesiątą (9,8 proc.) odpowiadały państwa Europy Środkowej i Wschodniej.

Najszybciej rozwijającym się formatem internetowej reklamy w Europie była w zeszłym roku reklama typu display, w przypadku której odnotowano średni wzrost wydatków na poziomie 21,3 proc. Na wielu rynkach zaobserwowano co najmniej 20-proc. wzrosty - najwyższe w Irlandii (31 proc.), Hiszpanii (30 proc.) i Rosji (27 proc.).

Tymczasem nakłady na reklamę w wyszukiwarkach zwiększyły się średnio o 15,1 proc. Pomimo wolniejszego wzrostu, pozostała ona największym formatem reklamy online w Europie, z 45 proc. udziału w całkowitych wydatkach (display - 33 proc., ogłoszenia - 22 proc.). Chociaż na niektórych dojrzałych rynkach odnotowano stosunkowo niewielkie wzrosty nakładów na reklamę w wyszukiwarkach (np. Wlk. Bryt. - 8 proc., Francja - 10 proc.), to na wielu innych rosły one w gwałtownym tempie (Węgry - 44 proc., Polska - 31 proc.).

grafika

Udział internetu w całkowitych nakładach na reklamę na naszym kontynencie wyniósł w 2010 roku 18 proc. W niektórych krajach wskaźnik ten jest wyższy niż 20 proc. (Wlk. Bryt. - 29 proc., Dania - 28 proc.), ale są i takie, w których nie przekracza 5 proc. (Grecja - 5 proc., Rumunia - 4 proc.). W przypadku Polski odnotowano wynik na poziomie 17,5 proc. 

grafika

Raport IAB Europe został oparty na badaniu przeprowadzonym przez firmę Screen Digest. Obejmowało ono 25 europejskich rynków, a po raz pierwszy uwzględnione zostały Czechy. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber