SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie 6 tysięcy publikacji o Meghan i Harrym po ich wywiadzie

W Polsce w zaledwie pięć dni od emisji wywiadu Oprah Winfrey z księciem Harrym i Meghan Markle we wszystkich typach mediów pojawiło się aż 5,8 tys. publikacji i wciąż ich przybywa. Wartość ekwiwalentu reklamowego przeanalizowanych do tej pory materiałów wynosi 19,1 mln złotych - podaje Instytut Monitorowania Mediów.

Kadr z wywiadu Oprah Winfrey z Meghan i HarrymArticle

W niedzielę premierę rozmowy w CBS śledziło 17,1 mln osób. W poniedziałek, 8 marca br. o godz. 20.30 TVN24 wyemitował wywiad Oprah Winfrey z księciem Harrym i księżną Meghan. Średnia widownia trwającej niemal 1,5 godziny rozmowy wyniosła 1,34 mln osób.

W dwa dni po emisji w prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych i w social mediach pojawiało się na ten temat prawie 4,3 tys. publikacji o dotarciu na poziomie 53,3 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalencie reklamowym AVE 14,8 mln złotych - szacuje IMM.

Do czwartku 11 marca odnotowano natomiast wzrost do liczby 5,8 tys. w tym: 56 w telewizji, 152 w radiu, 2,3 tys. w portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter, Instagram aż 3,1 tys. Dotarcie zebranych publikacji wynosi 65,8 mln a ekwiwalent reklamowy 19,1 mln złotych.

Jakie media mówiły o wywiadzie Harry'ego i Meghan

W prasie o wywiadzie i losach książęcej pary pisały między innymi tytuły "Życie na Gorąco", "Fakt", "Angora", "Super Express", "Viva", "Dziennik Zachodni", "Gazeta Pomorska", "Głos Wielkopolski", "Gazeta Współczesna", "Kurier Poranny", "Kurier Lubelski", "Express Bydgoski" i wiele innych redakcji regionalnych.

Wartość reklamowa publikacji i wzmianek prasowych wynosi 1,5 mln złotych, dotarcie natomiast szacuje się na ok. 7,7 mln kontaktów.

W telewizji mówiono o wywiadzie Meghan i Harry'ego w stacjach TVN, Polsat i TVP1 - najczęściej treści ukazywały się zaś w TVN24 i Polsat News. W sumie od  7 do 11 marca w telewizjach wyemitowano 56 materiałów o wywiadzie, co przełożyło się na dotarcie w wysokości 5,1 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalent reklamowy na poziomie 2,6 mln złotych.

Jeśli chodzi o stacje radiowe, w wywiadzie najczęściej wspominało radio RMF FM i Radio ZET. Dodatkowo informacje pojawiały się między innymi w TOK FM i Programie Pierwszym Polskiego Radia oraz stacjach regionalnych: PR Kraków, PR Szczecin, PR Rzeszów, Radio Eska Poznań, Radio Eska Wrocław, czy Radio Plus Gdańsk i Łódź.

Łączna liczba publikacji i wzmianek w stacjach radiowych wynosi 152 o zasięgu na poziomie 8,7 mln kontaktów i AVE w wysokości 171 tys. złotych.

Najwięcej treści nawiązujących do rozmowy z księciem Harrym i Meghan Markle odnotowano w portalach internetowych i mediach społecznościowych, w tym w social mediach najczęściej na Twitterze i Facebooku. Łączny wynik dla obu rodzajów medium to 5 524 materiałów o dotarciu szacowanym na 44,3 mln kontaktów z przekazem i wartości reklamowej 14,7 mln złotych.

Pierwszy wywiad Meghan i Harry'ego od opuszczenia rodziny królewskiej

Rozmowa z Oprah Winfrey to pierwszy wspólny wywiad pary książęcej Sussex, odkąd w styczniu ubiegłego roku niespodziewanie ogłosili odejście z rodziny królewskiej.

- Zamierzamy wycofać się jako 'wysocy rangą' członkowie rodziny królewskiej i pracować, aby stać się niezależnymi finansowo, jednocześnie nadal w pełni wspierając Jej Królewską Mość. To z waszą zachętą, szczególnie w ciągu ostatnich kilku lat, czujemy się gotowi na tę zmianę - napisali na Instagramie w styczniu ub.r. księżna i książę Sussex.

Rozmowa w poniedziałek pokazana została również m.in. w Wielkiej Brytanii (na kanale ITV).

Wywiad został wyprodukowany przez Harpo Productions. Producentami wykonawczymi są Terry Wood oraz Tara Montgomery, a współproducentem wykonawczym jest Brian Piotrowicz.

Za dystrybucję międzynarodową audycji odpowiada ViacomCBS Global Distribution Group.

Oskarżenia i rasizm i brak wsparcia

Księżna Sussex Meghan Markle zarzuciła Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw. Zgodnie z jej relacją, w rodzinie królewskiej były rozmowy dotyczące tego "jak ciemna może być skóra" jej syna, a ona sama miała myśli samobójcze. Jej słowa potwierdził mąż, w wątku o kolorze skóry ich dziecka mocno zadeklarował, że nigdy nie powie, z kim konkretnie była prowadzona taka rozmowa.

Meghan powiedziała, że to mogłoby zniszczyć wizerunek tej osoby. Zdaniem syna księżnej Diany w artykułach brytyjskich tabloidów na temat jego małżonki "pobrzmiewały kolonialne tony". "Mimo tego nikt z mojej rodziny nic nie powiedział. To boli" - stwierdził. Amerykańska aktorka przyznała, że na królewskim dworze czuła się "uciszana". Mówiła, że gdy wielokrotnie prosiła o pomoc w związku z problemami natury psychicznej, nie dostawała jej. Zarzuciła z Harrym otoczeniu Pałacu Buckingham, że nie pomogli im w walce z nagonką tabloidów na Meghan, nawet kiedy ta była w ciąży.

Z jej relacji wynika, że królowa Elżbieta była dla niej serdeczna i pomocna. O swojej szwagierce księżnej Kate także wypowiadała się w ciepłych słowach, nazwała ją "dobrym człowiekiem". Meghan i Harry powiedzieli, że zasadniczą przyczyną wycofania się z ról aktywnych członków rodziny królewskiej był brak wsparcia i pomocy ze strony Pałacu Buckingham. Harry nawiązał przy tym do swojej zmarłej matki, księżnej Diany, która zwłaszcza po rozwodzie żyła pod ogromną presją tabloidów i opinii publicznej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prawie 6 tysięcy publikacji o Meghan i Harrym po ich wywiadzie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
Kogo obchodzi ta cała historia?
odpowiedź