SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jeronimo Martins i Media Expert z najmocniej zwiększyły wydatki reklamowe, na czele Aflofarm przed Lidlem (Top10)

W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy ub.r. najwyższy wzrost wpływów z reklam zanotowały telewizja, radio i kina. Wydatki reklamowe w tym okresie najbardziej zwiększyły firmy Terg (właściciel sieci Media Expert), Jeronimo Martins Polska (Biedronka, Hebe) i USP Zdrowie.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do listopada 2019 roku wpływy reklamowe tradycyjnych mediów (bez internetu) wyniosły 34,8 mld zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Było to 11,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Ponad połowa tej kwoty, bo 18,3 mld zł trafiła do telewizji – było to 16,8 proc. więcej w skali roku. W radiu reklamodawcy wydali 7,6 mld zł (wzrost o 12,7 proc.), a w magazynach – 4,2 mld zł (wzrost o 3 proc.). Wydatki reklamowe w kinach wzrosły w skali roku o 12,6 proc., do 1,6 mld zł, a na reklamę OOH w metrze – o 2,1 proc., do 107,7 mln zł.

Mniej na reklamach zarobiły w omawianym okresie gazety – 1,3 mld zł (spadek o 3,9 proc.) oraz reklama zewnętrzna – 1,6 mld zł (spadek o 3,5 proc.).

Aflofarm liderem, Biedronka i Terg najbardziej w górę

Niezmiennie najwięcej na reklamy w mediach pozainterenetowych wydaje Aflofarm Farmacja Polska - w omawianym okresie było yo 1,9 mld zł, czyli 12,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 roku.

Drugie miejsce na reklamowym podium należy do Lidl Polska z wydatkami w kwocie 828 mln zł (wzrost o 18,3 proc.), a trzecią lokatę zajmuje Ferrero Polska z wydatkami w wysokości 638,1 mln zł (wzrost o 18,9 proc.).

Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 największych pod względem wydatków na reklamę największy wzrost zanotowała firma Terg. Ten marketer zwiększył budżet w skali roku o 32,4 proc., do 571,5 mln zł.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe zwiększyło wydatki o 31,7 proc., do 479,8 mln zł.

Wydatki reklamowe USP Zdrowie wzrosły w omawianym okresie o 25,5 proc., do 557,8 mln zł, a Volkswagen Group Polska – o 21,8 proc., do 471,9 mln zł.

Euro-Net Warszawa zwiększyła nakłady na reklamę rok do roku o 15,6 proc., do 479,4 mln zł, a Polkomtel – o 14,1 proc., do 447,9 mln zł.

Jedyną firmą z czołówki, której wydatki na reklamę w okresie styczeń-listopad 2019 roku były niższe niż w tym samym okresie 2018 roku była firma Natur Produkt Zdrovit. Ten marketer zredukował budżet o 3,2 proc., do 558,9 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jeronimo Martins i Media Expert z najmocniej zwiększyły wydatki reklamowe, na czele Aflofarm przed Lidlem (Top10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Przykre... w czołówce producent odmóżdżającej chemii
1 0
odpowiedź
User
antonina
muszę przyznać że lubie robić zakupy w media expert
0 0
odpowiedź
User
nikky
to w Polsce nie wydaje się na reklamę w internecie ?
...a nie, to Kantar nie potrafi zebrać danych
Po co prezentowac takie dane ?
co to za pozycja OOH i metro ?
Redakcja powinna wytłumaczyć
0 0
odpowiedź