#JestNasWiecej to kampania społeczna Fundacji Orange, twarzami muzycy Afromental

Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że hejterzy są w mniejszości wobec kulturalnych komentujących internautów. Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
#JestNasWiecej to kampania społeczna Fundacji Orange, twarzami muzycy Afromental

Pierwsze działania w ramach akcji zapowiedziano w tym tygodniu. W teaserze wystąpił Baron, teraz dołącza do niego kolega z zespołu Afromental, Tomson.

Akcja #JestNasWiecej kierowana jest do młodzieży, ale i ich rodziców i wychowawców.

Hejt szkodzi najmłodszym

Twórcy kampanii dostrzegli, że to najmłodszym najtrudniej jest poradzić sobie z niewybredną, ostrą krytyką w internecie. W obliczu hejtu młodzież często wycofuje się z komunikacji. Zignorowanie kwestii (56,7 proc.) i zamknięcie okna w przeglądarce lub aplikacji (61,8 proc.) to powszechne reakcje.

- Skutki hejtu mogą być bardzo poważne, szczególnie wśród nastolatków. Duża część ofiar nie wie, jak sobie z nim radzić i nie otrzymuje wsparcia. Aż 38% młodych ludzi, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą rozmawialiby o tej trudnej sytuacji. Dlatego potrzebna jest edukacja i wsparcie dla młodych – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange.

Organizacja chce pokazać, że hejtujący w sieci są w zdecydowanej mniejszości - dlatego zachęca do wplecenia do butów jednej pomarańczowej. Takie sznurówki noszą już muzycy zespołu Afromental, Tomson i Baron, którzy przyłączyli się do działań Fundacji Orange.

Na specjalnej stronie internetowej Jest Nas Więcej znajdują się praktyczne porady i informacje o tym, jak reagować na hejt. Przygotowano także scenariusz zajęć z młodzieżą. Placówka, która zgłosi chęć ich przeprowadzenia i wypełni formularz, otrzyma pakiet sznurówek dla uczestników i plakat o akcji. Każdy może też stanąć w obronie atakowanych w sieci, np. używając hasztagu #jestnaswiecej.

Partnerem akcji jest fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Działania przygotowała agencja Leo Burnett.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

"Mam Talent!" z nową prowadzącą. To ona zastąpi Agnieszkę Woźniak-Starak

"Mam Talent!" z nową prowadzącą. To ona zastąpi Agnieszkę Woźniak-Starak