SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Świat, Mattel, Procter & Gamble i Lidl zwiększyły wydatki reklamowe - w dół Unilever (TOP 10)

W maju br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Kina Świat były ponad siedem razy wyższe niż rok wcześniej, a Mattel Poland - ponad dwukrotnie większe. Wzrosty budżetów o ponad 50 proc. osiągnęły Procter & Gamble Polska i Lidl Polska, a spory spadek zanotował Unilever Polska.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu i rabatów udzielanych przez media) w maju br. wyniosły 2,75 mld zł, o 35,18 mln zł więcej niż rok wcześniej. Daje to wzrost o 1,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu ten wzrost wyniósł 5,4 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale - 7,8 proc. (więcej na ten temat).

>>> Discovery i TVP więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)

W maju br. Aflofarm Farmacja Polska cennikowo przeznaczył na reklamy 79,28 mln zł, o 8,42 mln zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o 11,9 proc.), a Orange Polska - 65,77 mln zł, o 2,29 mln zł więcej niż przed rokiem (3,6 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce zdecydowanie największy wzrost osiągnęło Kino Świat, którego budżet w skali roku podskoczył z 5,48 mln zł do 41,47 mln zł, czyli o aż 656 proc. Wydatki Mattel Poland zwiększyły się o 20,14 mln zł (to 122 proc. w górę), Procter & Gamble Polska - o 20,15 mln zł (78,7 proc. w górę), a Lidl Polska - o 16,4 mln zł (57,6 proc. w górę).

Kompania Piwowarska zainwestowała w reklamy więcej niż przed rokiem o 8,9 mln zł (wzrost o 39,3 proc.), L’Oréal Polska - o 4,32 mln zł (14 proc. w górę), a P4 - o 2,84 mln zł (10,8 proc. w górę).

Jako jedyna firma w czołowej dziesiątce spadek wydatków zanotował Unilever Polska. Jego budżet zmalał o 13,06 mln zł (to 21,3 proc. w dół).

>>> Rośnie wartość reklamy online, reklama mobilna zyskała ponad 100 proc.

Najwięksi reklamodawcy

(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V 2013

V 2014

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

70 857 902 zł

79 282 122 zł

ORANGE POLSKA

63 471 790 zł

65 766 949 zł

UNILEVER POLSKA

61 272 222 zł

48 215 243 zł

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

25 585 276 zł

45 732 896 zł

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

28 479 665 zł

44 880 567 zł

KINO ŚWIAT

5 483 540 zł

41 469 280 zł

MATTEL POLAND

16 540 776 zł

36 681 197 zł

L'OREAL POLSKA

30 944 897 zł

35 262 865 zł

KOMPANIA PIWOWARSKA

22 631 055 zł

31 529 537 zł

P4

26 317 218 zł

29 157 684 zł

wszyscy reklamodawcy

2 719 450 528 zł

2 754 631 157 zł

Dołącz do dyskusji: Kino Świat, Mattel, Procter & Gamble i Lidl zwiększyły wydatki reklamowe - w dół Unilever (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl