Klient chce od spółki zależnej K2 3,7 mln zł kary, firma uznaje to za bezpodstawne

Spółka informatyczna Fabrity, należąca do grupy K2, od jednego z kontrahentów dostała w zeszły poniedziałek wezwanie do zapłaty 3,37 mln zł kary umownej. Uznaje to roszczenie za bezpodstawne, chce wyjaśnić tę sytuację z zachowaniem swoich interesów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Klient chce od spółki zależnej K2 3,7 mln zł kary, firma uznaje to za bezpodstawne

W komunikacie giełdowym K2 podano, że „roszczenie o zapłatę kary umownej zawarte w wezwaniu opiera się na rzekomym opóźnieniu Fabrity w realizacji usług serwisowych na podstawie zawartej umowy o usługi serwisowe systemu informatycznego”.

W wezwaniu termin płatności 3,37 mln zł kary umownej to 7 dni od dnia otrzymania dokumentu.

Zarząd K2 i Fabrity podkreślili, że „wnioskowana kwota roszczenia objęta wezwaniem jest bezpodstawna zważywszy na przebieg realizacji umowy serwisowej oraz wartość świadczonych na jej podstawie usług”. Zapowiedziano, że Fabrity „podejmuje działania dla wyjaśnienia sytuacji oraz doprowadzenia do wypracowania rozwiązania satysfakcjonującego dla ochrony interesów spółki”.

Spółka Fabrity osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 7,17 do 10,86 mln zł oraz wyniku EBITDA ze 180 tys. zł straty do 2,33 mln zł zysku. - Na dobre wyniki finansowe za miniony kwartał miały wpływ zarówno czynniki po stronie przychodów, jak i kosztów. W związku z pandemią COVID-19 spółka wprawdzie zaobserwowała spowolnienie współpracy z niektórymi stałymi klientami, wynikające przede wszystkim z niepewności i ostrożności w inwestycjach, jednak dotyczyło to ostatecznie małej części klientów i nie miało charakteru daleko posuniętych cięć. Największe redukcje pochodziły od klientów z branży motoryzacyjnej w Polsce, Niemczech i Austrii - opisano w sprawozdaniu K2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day