Kongres USA zbada relacje Google i Facebooka z mediami. Rozpoczęto przesłuchania

Komisja Sprawiedliwości Kongresu USA rozpoczęła dochodzenie w sprawie roli jaką mają na amerykańskim rynku największe firmy technologiczne. Na początek kongresmeni przesłuchają przedstawicieli mediów aby zbadać, czy Google i Facebook nie wykorzystują swojej dominującej pozycji w relacjach z wydawcami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Jak zaznaczają amerykańskie media dochodzenie rozpoczęte przez Kongres ma charakter dwupartyjny, czyli uczestniczą w nim zarówno przedstawiciele Demokratów, jak i Republikanów.

Postępowanie zbiega się z niedawnym raportem przygotowanym przez News Media Alliance (NMA), z którego wynika m.in. że w 2018 r. Google osiągnął dzięki mediom wpływy w wysokości 4,7 mld dol. publikując treści od wydawców na swoich platformach. Tymczasem media nie otrzymały z tego tytułu oczekiwanych przez nie środków.

Dochodzenie rozpoczęte przez Kongres dotyczy zarówno Google, jaki Facebooka. Kongresmeni będą przesłuchiwać przedstawicieli amerykańskich mediów oraz organizacji dziennikarskich pragnąc ustalić, czy największe firmy technologiczne nie wykorzystują swojej dominującej pozycji w relacjach z mediami.

Jak donosi serwis Yahoo obecne przesłuchania są tylko jednym z wątków szerszego śledztwa, jakie Kongres zamierza przeprowadzić w sprawie roli takich koncernów jak Google, Facebook, Amazon i Apple oraz możliwości naruszania przez nie amerykańskich przepisów antymonopolowych.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska