Nowy rozrywkowy program „Hipnoza” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00, w okresie od 3 marca do 28 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich ośmiu odcinków pierwszej edycji formatu wyniosła 1 mln osób, co przełożyło się na 7,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,29 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iron-majdan-tvn-nowy-program-ogladalnosc-tvn-liderem-rynku ##
Program prowadzony przez Filipa Chajzera notował spadek oglądalności niemal z odcinka na odcinek. Pierwszy oglądało 1,60 mln osób, drugi - 1,40 mln, trzeci - 1,21 mln, czwarty - 926 tys., piąty - 834 tys., a szósty - 738 tys. Minimalny wzrost nastąpił w siódmym odcinku (do 756 tys. oglądających), ale ósmy - finałowy - odcinek śledziło już tylko 546 tys. osób (dane udostępnione przez Mediacom).

TVN w paśmie nadawania nowego projektu zajmował ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która emitując wtedy gł. „Pogodę”, „Sport” i „Komisarza Alexa”, osiągała 13,59 proc. udziału. Druga była TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 11,42 proc.), a trzeci - Polsat (filmy; 8,65 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 TVN był trzeci, a w grupie 16-59 zajął miejsce czwarte (podobnie jak w 4+).
Wpływy reklamowe z show wyniosły 10,86 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Hipnoza” oparta jest o format BBC „You’re back in the room”. W każdym odcinku programu występowała drużyna składająca się z 4-5 uczestników, którzy w momencie wprowadzenia w stan hipnotyczny rywalizowali o nagrody pieniężne.
Hipnotyzer nadawał każdemu z nich inną rolę. Zgromadzona w studiu widownia obserwowała jak nieświadomi uczestnicy wypełniają zadania indywidualne i zbiorowe oraz nieświadomie wcielają się w role. Tuż po wykonaniu zadania uczestnicy w towarzystwie najbliższych i hipnotyzera oglądali swoje wyczyny.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krytyka-nowego-show-hipnoza-tvn-to-jest-czysta-rozrywka-niczego-nie-udajemy ##

Gospodarzem „Hipnozy” był dziennikarz Filip Chajzer, który komentował zachowania uczestników oraz wchodził z nimi w interakcje podczas wykonywania zadań. Osobami biorącymi udział w programie opiekował się hipnotyzer Artur Makieła, członek British Association of Hypnotherapy. Odcinki programu reżyserował Wojciech Iwański, a produkcją zajęła się ATM Grupa.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-fabryka-patriotow-tvn-pozar-w-burdelu ##
czyżby tefałen przestał skutecznie hipnotyzować Polaków??? buhahahahah
Chyba zbyt serio traktujecie sprawę. Że to udawane, że sztuczne, głupie. Drodzy telewidzowie, to tylko telewizja. Ktoś udaje, że to na prawdę się dzieje, ktoś udaje, że w to wierzy. Ot, taka rozrywka dla mas. Nie ma się co oburzać, zawsze można poczytać książkę zamiast oglądać. Albo żonę na spacer zabrać.
Największy syf w TV a Hajzer to idiota