SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Krajowy Instytut Mediów szuka w przetargu ekspertów do współpracy

Krajowych Instytut Mediów, powołany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, chce nawiązać współpracę z 9 ekspertami. Wybiera ich w rozpoczętym właśnie przetargu, a będzie z nimi współpracować do końca 2022 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W 2022 roku ma uzyskać 33,5 mln zł przychodów.

Przetarg dotyczy wyboru ekspertów w zakresie świadczenia usług na rzecz Krajowego Instytutu Mediów.

Ma to być 9 osób: ekspert ds. komunikacji, ekspert ds badań rozwoju technologii, ekspert ds. badań i nowych technologii, ekspert ds. obsługi infrastruktury teleinformatycznej, ekspert merytoryczny ds. badania założycielskiego, ekspert ds. analiz, typologii i psychografii, ekspert ds. budowy i prowadzenia jednoźródłowego panelu, ekspert ds. programu wdrożenia strategii Krajowego Instytutu Mediów oraz ekspert ds. administracji IT.

W związku z takim zapotrzebowaniem KIM, przetarg podzielony jest na 9 części - każda z nich dotyczy jednego stanowiska. Jedna osoba czy firma nie może złożyć ofert na więcej niż jedną część, co oznacza, że nikt nie może pełnić więcej niż jednej funkcji eksperckiej dla KIM.

Ekspert ds. komunikacji będzie odpowiadać m.in. za opracowanie informacji i komunikatów prasowych, monitoring mediów, relacje z mediami, za treści na stronę www itp.

Ekspert ds. badań i nowych technologii zajmie się m.in. tworzeniem wskaźników mediowych opartych o dane z Badania Założycielskiego i  dane pozyskane z paneli badawczych (panel walidacyjny, trendów, RPD), opracowywania założeń metodologicznych i funkcjonalnych pod pasywne mierniki mediowe (urządzenia, aplikacje), łączenie danych z wielu źródeł (site-centric, user-centic, ad-serwing, first party data), tworzenie metodologii badawczych itp.

Do zadań eksperta ds. badań rozwoju technologii należeć będzie m.in. wsparcie w zakresie obszaru badań związanych z refarmingiem częstotliwości (DVBT2), w zakresie realizacji badań założycielskich, w zakresie kalibracji i budowy hybrydowego panelu telemetrycznego itp.

Ekspert ds. obsługi infrastruktury teleinformatycznej będzie m.in. zarządzać zgłoszeniami i rozwiązywać problemy w zakresie rozwiązań informatycznych, zarządzać klienckimi systemami operacyjnymi (System Windows, Linux) itp.

Ekspert merytoryczny ds. badania założycielskiego będzie odpowiadać m.in. za koordynację i nadzór nad projektem „Badanie Założycielskie”; opracowywanie koncepcji badania oraz kompletowanie dokumentacji badawczej, optymalizację zakresu narzędzia badawczego, dbanie o sprawną komunikację oraz przepływ informacji pomiędzy wszystkimi osobami / zespołami zaangażowanymi w projekt w szczególności: realizacja, statystycy, client service, IT.

Ekspert ds. analiz, typologii i psychografii zajmie się stworzeniem typologii psychograficznej konsumentów mediów, analizą rynku mediów pod względem aktualnych i potencjalnych odbiorców danych dotyczących psychograficznej segmentacji konsumentów w kontekście konsumpcji mediów, współpracą przy tworzeniu systemu prognozowania wielkości widowni (z uwzględnieniem segmentacji psychograficznej) dla różnego rodzaju mediów  itd.

Do zadań eksperta ds. budowy i prowadzenia jednoźródłowego panelu należeć będzie budowa i utrzymanie hybrydowego panelu jednoźródłowego oraz zapewnienie wysokiej jakości danych o aktywności panelistów w ramach badania konsumpcji mediów, planowanie budżetu rocznego na realizację celu i monitorowanie jego wykorzystania, zaplanowanie, wdrożenie, ewaluacja procesu rekrutacji panelistów itp.

Ekspert ds. programu wdrożenia strategii KIM będzie definiować program i projekty wdrożenia strategii, koordynować program, przygotuje budżety planowanych projektów, zajmie się też monitoringiem i aktualizacją realizowanych przedsięwzięć, ich budżetami itp.

Z kolei ekspert ds. administracji IT będzie zarządzać serwerami DNS, Active Directory, administrować sieciami IT oraz zapewni bezpieczeństwo przepływu informacji w poczcie elektronicznej.

Zainteresowani mogą składać oferty do 15 listopada. Ze zwycięzcami Krajowy Instytut Mediów będzie pracować do końca grudnia 2022 roku.

33,5 mln zł przychodów Krajowego Instytutu Mediów w 2022 roku

Jak wynika z projektu przyszłorocznej ustawy budżetowej Krajowy Instytut Mediów w 2022 roku ma uzyskać 33,5 mln zł przychodów.

Działalność instytutu ma wynieść 32,9 mln zł, z czego 20,3 mln zł przeznaczone zostanie na usługi obce, a 8,3 mln zł na wynagrodzenia.

W projekcie 60 tys. respondentów

Krajowy Instytut Mediów powstał w styczniu 2021 roku, decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Działa w ramach programu Telemetria Polska, który skupia się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. Ma łączyć kompetencje instytutu badawczego oraz ośrodka analitycznego. Projekt będzie realizowany na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych, ma w nim wziąć udział 60 tys. respondentów. Równolegle powstanie hybrydowy, telemetryczny panel z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów. Badanie będzie miało charakter ciągły. Jego efektem ma być kompleksowe zaprezentowanie obrazu konsumpcji mediów w Polsce (radia, telewizji, internetu).

- Punktem startu badania założycielskiego, uzgodnionego w 2020 roku przez szerokie grono interesariuszy, jest rozbudowany dwuetapowy pilotaż, który za chwile rozpoczynamy. To pierwsza faza ogromnego projektu, która ma na celu kalibrację naszych metod badawczych do warunków pandemicznej rzeczywistości. Będziemy testować ilościowo różne schematy i konfiguracje prowadzenia wywiadu oraz spisu urządzeń w gospodarstwach domowych. Ten etap projektu poprzedziliśmy gruntowaną eksploracją jakościową wzbogaconą analizami behawioralnymi oraz dedykowanymi szkoleniami dla ankieterów - objaśniał pod koniec kwietnia Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów. - Badanie założycielskie jest unikatowym przedsięwzięciem, którego zakres i skala nie ma w Polsce precedensu. To punkt zwrotny w polskich badaniach mediów i jeden z najbardziej kompleksowych pomiarów jednoźródłowych na świecie. Dzięki niemu reklamodawcy, nadawcy i domy mediowe zyskają niebawem zintegrowaną wiedzę o zachowaniach audytoriów radia, telewizji i internetu, która dotąd nie była dostępna - podkreślał Kalinowski.

Dyrektorem KIM Mirosław Kalinowski

Dyrektorem Krajowego Instytutu Mediów został Mirosław Kalinowski. Z rynkiem badawczym jest związany od 30 lat, z czego najdłużej pracował w SMG/KRC i Millward Brown, gdzie pełnił funkcję dyrektora ds. realizacji badań. Był odpowiedzialny między innymi za realizację badań TGI (segmentacje konsumenckie: Target Group Index) , PBC (Polskie Badania Czytelnictwa), Nettrack (Badania Internetu). Doświadczenie zdobywał m.in. przy realizacji Europejskiego Sondażu Społecznego 2018 dla IFIS PAN, World Pool dla Instytutu Gallupaa, Global Attitudes dla PEW Research. Od 1997 roku realizował establishment survey dla firmy AGB, oraz rekrutacje do paneli telemetrycznych i pasywnych - dla Instytutu Median mierzącego oglądalność telewizji w Czechach.

Od maja 2020 współpracuje z KRRiT, odpowiadał za wypracowanie porozumienia ze stroną rynkową w kontekście badania założycielskiego, które ma stać się stałym źródłem danych na temat konsumentów mediów w Polsce. W ramach instytutu będzie działał zespół specjalistów, który zajmie się zbieraniem i analizą danych mediowych, ich segmentacją i diagnozą. Krajowy instytut Mediów będzie badawczym organem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, działającym we współpracy z nadawcami i marketerami zrzeszonymi w Joint Industry Comittee i poza nim.

Dołącz do dyskusji: Krajowy Instytut Mediów szuka w przetargu ekspertów do współpracy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl