Już ponad 60 proc. internautów kupuje online

W tym roku już 62 proc. internautów dokonało zakupów online - to skok o 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego. Nieco wolniej rośnie liczba kupujących online na platformach zagranicznych - obecnie kupuje tak co czwarty internauta, w ubiegłym roku 23 proc. - wynika z badania Gemiusa i  Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęconego handlowi elektronicznemu.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W Polsce jest 27,5 mln internautów. Odsetek tych, którzy kupują online rośnie z roku na rok coraz bardziej dynamicznie - wskazuje Gemius w siódmej edycji raportu "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. W 2019 jest to już 62 proc. internautów – o 6 p.p. więcej, niż jeszcze rok temu (56 proc. w 2018,  dwa lata temu było to 54 proc.). W sklepach zagranicznych kupuje 26 proc. internautów – o 3. p.p. więcej niż rok temu (23 proc. w 2018 r. i 16 proc. w 2017 r.)

- Otwartość polskich e-konsumentów na zakupy transgraniczne wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o trzy punkty procentowe i ta tendencja raczej się utrzyma. Polscy e-przedsiębiorcy będą coraz więcej towarów wysyłać zagranicę, ale jednocześnie na rodzimym rynku konkurencja wzrośnie, bo coraz więcej firm z krajów ościennych i nie tylko uruchamia sklepy internetowe w lokalnych wersjach, przyjaznych dla polskich kupujących. Dla rodzimych e-sklepów oznacza to wzrost konkurencji, dlatego nieuniknionym krokiem w ich rozwoju powinno być jak najszybsze rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej - ocenia Joanna Pieńkowska-Olczak, członek zarządu PayU i country manager PayU w Polsce

grafika

Polski e-konsument kupuje z wygody, na laptopie

Jako główne zalety kupowania w sieci klienci wymieniają: możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.), oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-z-1-75-mld-zl-wplywow-i-230-mln-zl-zysku-netto-88-mln-zl-za-80-proc-ebilet ##

grafika

W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy wskazują, że sklepy internetowe dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51 proc. vs. 46 proc.), są także wygodniejsze niż zakupy stacjonarne (58 proc. vs. 52 proc.). E-commerce ocieniają także jako łatwiejszy (52 proc. vs. 49 proc.), a także tańszy (44 proc. do 42 proc.) w porównaniu do handlu tradycyjnego.

grafika

Ciągle najpopularniejszym urządzeniem do e-zakupów jest laptop (74 proc.), chociaż jest to tendencja spadkowa (w 2018 było to 82 proc.). Coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – na smartfonach kupuje już 61 proc. osób (skok o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r.), a na tabletach 27 proc. (skok o 6 p.p. w porównaniu do 2018 r.).

grafika

Coraz więcej seniorów na e-zakupach

Badanie Gemiusa wskazuje, że Jeszcze w ubiegłym roku aż 64 proc. Polaków kupujących online miało mniej niż 34 lata. Dzisiaj grupę tę tylko 42 proc. (spadek aż o 22 p.p.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-chca-kupowac-wygodnie-omnicommerce-raport-izby-gospodarki-elektronicznej ##

Znacząco wzrosło zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią już ponad ¼ osób kupujących online (26 proc. - wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – ponad (32 proc.) (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku). E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72 proc.) mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45 proc.).

grafika

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]