SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które pisma są liderami w swoich segmentach?

"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco","Newsweek", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" tonajpopularniejsze tytuły prasowe w poszczególnych segmentach -wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opracowanego na podstawieostatniego badania PBC General.

Które pisma są liderami w swoich segmentach?

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez14,32 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś"Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,08proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalejw zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 7,01 proc.),"Super Express" (Murator; 6,74 proc.), a także "Przegląd Sportowy"(Axel Springer Polska; 4,05 proc.) i  "Rzeczpospolita"(Presspublica; 3,92 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,32%
Gazeta Wyborcza14,08%
Metro (dziennik bezpłatny)7,01%
Super Express6,74%
Przegląd Sportowy4,05%
Rzeczpospolita3,92%
Dziennik Polska Europa Świat *3,45%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,56%
Gazeta Prawna *2,42%
Gazeta Podatkowa0,82%
Puls Biznesu0,45%
Parkiet Gazeta Giełdy0,20%

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tvguide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień",który jest czytany przez 35,29 proc. Polaków, zaś na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (18,86 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pismyellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasująsię trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "PaniDomu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwawśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "NewsweekPolska" z wynikiem 9,58 proc.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień35,29%
Życie na Gorąco18,86%
Chwila dla Ciebie15,53%
Pani Domu15,32%
NAJ14,72%
Angora10,28%
Newsweek9,58%
Auto Świat8,95%
Gala8,88%
Tele-Świat8,35%
To i Owo7,68%
Polityka7,11%
Twoje Imperium6,42%
Na Żywo6,06%
Wprost5,70%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,79%
Teleprogramy4,48%
Super TV4,19%
Takie jest Życie4,15%
Gość Niedzielny4,11%
Przekrój4,01%
Rewia3,75%
Motor3,73%
Świat i Ludzie2,24%
Imperium TV2,08%
Tele Max1,82%
Forum1,71%
Bella Relaks1,49%
Przewodnik Katolicki0,82%
Tygodnik Siedlecki0,80%
Jarmark0,75%
Tygodnik Ostrołęcki0,72%
City (tygodnik bezpłatny)0,66%
MM Moje Miasto (tygodnikbezpłatny)0,63%
Panorama Leszczyńska0,56%
Anonse (wyd. pomorskie) -Tygodnik0,45%
TEMI Galicyjski TygodnikInformacyjny0,38%
Teraz Białystok (tygodnikbezpłatny)0,28%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,19%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,03%


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytułyporadnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższeczytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga17,92 respondentów (dwutygodnikiem jest od marca br.), zaś drugiemiejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez15,99 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.).Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska;11,26 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmenciepeople i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,99 proc.), lidersegmentu real life stories.
Dwutygodnikiprocentrespondentów
Przyjaciółka17,92%
Tina **15,99%
Viva11,26%
Z Życia Wzięte9,99%
Komputer Świat7,91%
Party Życie Gwiazd5,98%
Bravo4,58%
Świat Seriali3,82%
Sukcesy i Porażki3,40%
Bravo Sport3,10%
Show Magazyn o Gwiazdach2,77%
Bravo Girl2,46%
Monitor Księgowego0,53%

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "TwójStyl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,17 proc.Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje11,81 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest lideremkategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest naczele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięcznikiprocentrespondentów
Twój Styl13,17%
Claudia11,81%
Cztery Kąty10,89%
Focus9,86%
Murator9,39%
Poradnik Domowy9,38%
Olivia8,14%
Mój Piękny Ogród7,92%
Kobieta i Życie7,60%
Świat Kobiety7,58%
Dobre Rady7,23%
Auto Moto6,27%
Avanti6,06%
National Geographic6,02%
Działkowiec5,91%
Mamo To Ja5,19%
Glamour4,91%
CKM4,90%
Moje Mieszkanie4,16%
Ładny Dom4,12%
Pani4,10%
Joy3,94%
Cosmopolitan3,87%
CD Action3,84%
Dom & Wnętrze3,74%
PC Format3,70%
Uroda3,69%
M jak mieszkanie3,61%
Auto Motor i Sport3,59%
Playboy3,33%
Moje Gotowanie3,29%
Przyślij Przepis!3,27%
Samo Zdrowie3,22%
Zdrowie3,02%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,93%
Elle2,86%
Twoje Dziecko2,77%
Dziecko2,70%
Kwietnik2,65%
Zwierciadło2,64%
Dziewczyna2,62%
Cienie i Blaski2,55%
Dobre Wnętrze2,52%
Świat Zdrowia (miesięcznikbezpłatny)2,44%
Kuchnia2,42%
Popcorn2,30%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,27%
Chip2,26%
Logo2,23%
Auto Świat Poradnik2,17%
Mój Piękny Dom2,15%
Magazyn Futbol2,10%
Świat Motocykli2,00%
Vita1,93%
Burda1,90%
Rodzice1,83%
Twist1,83%
Twój Maluszek1,83%
Focus Historia1,67%
Zbuduj Dom1,59%
Charaktery1,58%
Majster1,52%
Reader's Digest1,50%
Top Gear1,50%
Sekrety Serca1,45%
Tak Mieszkam1,41%
Men's Health1,39%
Forbes1,34%
M jak Mama1,31%
Sól i Pieprz1,19%
Na ścieżkach życia1,17%
Shape1,12%
InStyle1,00%
Sukces0,96%
Play0,87%
Voyage0,83%
Podróże0,73%
Fun Club0,69%
Architektura-Murator0,66%
Elle Decoration0,53%
Hot Moda & Shopping0,45%
Żagle0,43%

Spośród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelnikówcieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel SpringerPolska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,96 proc.

Dwumiesięcznikiprocentrespondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik4,96%
Auto Świat 4x42,41%
Komputer Świat Gry2,15%
Komputer Świat Ekspert2,13%
National Geographic. Traveler1,87%
Sens. Poradnik psychologiczny0,31%
Weranda Country0,26%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2009roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 354 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Ze względu na dokonane we wrześniu 2009 roku połączenie pism"Dziennik" i "Gazeta Prawna" w jeden tytuł "Dziennik GazetaPrawna", dane z fali wrześniowej 2009 roku dotyczące tych gazetmogą być traktowane jedynie jako orientacyjne.

** - Próba dla dwutygodnika "Tina" wynosi 16 284 osób, bo domaja br. tytuł był badany jako tygodnik.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Które pisma są liderami w swoich segmentach?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl