SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Legimi z 11,1 mln zł wpływów i 558 tys. zł zysku netto w ub.r. Wyższe koszty licencji, płatności i przesyłu danych

W ub.r. firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, szacunkowo zanotowała 11,12 mln zł wpływów sprzedażowych, 1,47 mln zł zysku EBITDA i 558 tys. zł zysku netto. W br. chce mieć 16,9 mln zł wpływów i 940 tys. zł zysku netto, a w przyszłym roku - 25,45 mln zł wpływów i 1,94 mln zł zysku netto.

Article

Według szacunkowych danych koszty działalności operacyjnej Legimi w ub.r. wyniosły 9,89 mln zł. To o 19 proc. więcej niż spółka prognozowała w maju ub.r.

Firma w komunikacie wyjaśniła, że złożyły się na to głównie wyższe koszty pozyskania licencji na e-booki i audiobooki, dzięki czemu skokowo zwiększono ofertę treści dla użytkowników. Spółka przyznaje, że nie doszacowała, odpowiednio do tempa wzrostu użytkowników, kosztów płatności elektronicznych i kosztów przesyłu danych, które „były następstwem bardzo dynamicznego wzrostu ruchu na platformie Legimi”.

W konsekwencji o ile przychody spółki były o 2 proc. wyższe od prognozowanych w maju ub.r., o tyle zysk EBITDA był niższy o 59 proc. (planowano, że wyniesie 3,55 mln zł), a zysk netto - o 76 proc. (w prognozie wynosił 2,29 mln zł).

Firma zaznaczyła, że są to jej wstępne, szacunkowe wyniki, które zostaną jeszcze zweryfikowane przez rewidenta. Podano je w oparciu o założenie, że nie ujawnią się późniejsze okoliczności, które mogłyby istotnie na nie wpłynąć.

W 2017 roku Legimi zanotowało 7,1 mln zł wpływów sprzedażowych i 199,2 tys. zł zysku netto, a w 2016 roku - 4,24 mln zł wpływów ze sprzedaży i 84,3 tys. zł straty netto.

Skokowy wzrost liczby klientów i kolejne emisje obligacji

W październiku ub.r. firma podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów niemieckiej spółki Readfy prowadzącej serwis z e-bookami w modelu freemium. Nie podano wartości tej transakcji. Pod koniec stycznia br. firma zapłaciła 79 proc. tej kwoty, zaznaczając, że to zarówno cena za udziały Readfy, jak też udzielona jej pożyczka inwestycyjna.

Na koniec czerwca ub.r. Legimi miało 26 358 klientów usługi abonamentowej (47 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 39 020 abonentów i klientów korporacyjnych i bibliotecznych (po wzroście o 87 proc. w skali roku).

Spółka przeprowadziła wiele emisji obligacji. Jej zobowiązania krótkoterminowe w połowie ub.r. wynosiły 6,54 mln zł (wobec 4,15 mln zł rok wcześniej), a długoterminowe - 3,24 mln zł (w połowie ub.r. było to 3,23 mln zł). Miała wtedy do spłaty 7,21 mln zł obligacji.

W drugiej połowie ub.r. emitowała kolejne papiery dłużne: we wrześniu pozyskała 380 tys. zł z obligacji serii Q i 865 tys. zł z obligacji serii P zamienionych potem ma akcje, a w listopadzie ub.r. - 2,4 mln zł z serii R.

Legimi obniża prognozy zysku

Wraz z szacunkowymi danymi finansowymi za ub.r. Legimi podało też prognozy wyników w 2019 i 2020 roku. I tak w br. planuje osiągnąć 16,9 mln zł przychodów sprzedażowych, 15,37 mln zł kosztów operacyjnych, 2,63 mln zł zysku EBITDA i 940 tys. zł zysku netto.

Natomiast w przyszłym roku firma chce mieć 25,45 mln zł przychodów ze sprzedaży, 22,86 mln zł kosztów operacyjnych, 3,89 mln zł zysku EBITDA i 1,94 mln zł zysku netto.

Są to niższe prognozy od przedstawionych w maju ub.r., zwłaszcza na poziomie zysku EBITDA i netto. Dziewięć miesięcy temu spółka zakładała, że w 2019 roku zanotuje 17,12 mln zł wpływów sprzedażowych, 13,32 mln zł kosztów operacyjnych, 5,19 mln zł zysku EBITDA i 3,1 mln zł zysku netto, a w 2020 roku - 26,82 mln zł wpływów sprzedażowych, 18,83 mln zł kosztów operacyjnych, 9,41 mln zł zysku EBITDA i 6,64 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Legimi z 11,1 mln zł wpływów i 558 tys. zł zysku netto w ub.r. Wyższe koszty licencji, płatności i przesyłu danych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl