SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Libicki: Cyfrowy Polsat z serwisami tematycznymi zamiast portalu horyzontalnego

- Wierzę w budowę portali wertykalnych, wyspecjalizowanych i z treściami tematycznymi - deklaruje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Na kwiecień zapowiada start serwisu muzycznego ipli.

W wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Dominik Libicki ocenił, że tak duża grupa mediowa jak Cyfrowy Polsat nie musi mieć dużego portalu horyzontalnego. Zauważył, że pojawiające się od początku roku informacje o sprzedaży Onetu przez Grupę TVN (więcej na ten temat) świadczą o tym, inne firmy mają podobne strategie. Jednocześnie zadeklarował, że w związku z tym nie szuka możliwości przejęcia któregoś portalu horyzontalnego, zastrzegając jednak, że wszystko zawsze zależy od ceny.

>>> Cyfrowy Polsat rusza z telewizją mobilną: 20 płatnych kanałów
 

Szef Cyfrowego Polsatu zwrócił uwagę, że tradycyjna reklama displayowa ma coraz mniejszy udział w całościowych wydatkach na reklamę internetową, za to coraz ważniejszą rolę odgrywa reklama wideo. Dlatego jego zdaniem największe perspektywy rozwoju są przed serwisami wertykalnymi, wyspecjalizowanymi i z treściami tematycznymi, np. w formie wideo. - Mamy kilka pomysłów, ale są one jeszcze w fazie analizy - stwierdził Dominik Libicki, zdradzając informację tylko o jednym: przygotowywanym do startu na początku drugiego kwartału br. serwisie muzycznym ipli, którą Cyfrowy Polsat właśnie przejmuje (szczegóły tej transakcji).

Libicki uważa, że podstawą przychodów ipli pozostaną reklamy (z których w ub.r. pochodziło 90 proc. jej wpływów), a nie opłaty za treści. Według niego proporcje wysokości przychodów z tych dwóch źródeł jeszcze długo się nie wyrównają.

Dołącz do dyskusji: Libicki: Cyfrowy Polsat z serwisami tematycznymi zamiast portalu horyzontalnego

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mmm
Ipla, telewizja mobilna, LTE i wspólna oferta z Plusem - te obszary aktywności Cyfrowego Polsatu wystarczą, by na trwałe zaistnieć i ugruntować swą pozycję na rynku multimediów. Konkurencja będzie miała twardy orzech do zgryzienia.
odpowiedź
User
obserwator
rozczulające... jak jakiś studenciak wynajety przez speców z PR Redefine wypisuje hymny pochwalne na czesc Ipla pod doslownie kazdym artykułem na ich temat :-) nie martwcie sie. Konkurencja spi spokojnie. Miała być rentowność w zeszłym roku, strasznie rynku pseudo-potęgą i... nadal nic. Kupujesz pan prezesie Dominiku kota w worku (grubego i niezdolnego do łapania myszy;) ale o tym sie pan przekononasz juz niebawem.. hihi.
odpowiedź
User
Herman
CP wyraźnie idzie w kierunku rozpowszechniania treści programowych, rozrywki przez internet, czego najlepszym przykładem jest Ipla i Tv Mobilna. Budowanie tego na LTE, jako jego dalsze wykorzystanie rozumie się samo przez się.
odpowiedź