SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lidl dwa razy więcej na reklamy od Biedronki. Mocno w górę Auchan, w dół Tesco

W I kwartale br. supermarkety i dyskonty cennikowo wydały na reklamy o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanym liderem był Lidl, z budżetem prawie dwukrotnie większym od Jeronimo Martins (właściciela Biedronki), natomiast spadek nakładów zanotowało Tesco.

Article

Wydatki reklamowe supermarketów i dyskontów (cennikowo i bez uwzględnienia internetu) w I kwartale br. wyniosły 225,66 mln zł, o 5,3 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największym reklamodawcą był Lidl Polska - jego budżet wyniósł 105,14 mln zł, o 17,6 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 20,1 proc.), i stanowił 46,6 proc. wydatków wszystkich marketów. W kampaniach Lidla promujących produkty żywnościowe od prawie dwóch lat występują kucharze Pascal Brodnicki i Karol Okrasa, do których rok temu dołączył cukiernik Paweł Małecki.

56,58 mln zł na reklamy przeznaczyło Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka. To o 10,9 mln zł więcej niż w I kwartale ub.r., co stanowi wzrost o 23,8 proc. W lutym w reklamach Biedronki pojawili się producenci artykułów żywnościowych oferowanych w tych sklepach, podkreślający wysoką jakość swoich produktów (zobacz szczegóły).

>>> Najwięksi reklamodawcy w I kw. 2014: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

Cennikowe wydatki reklamowe Auchan Polska wzrosły w skali roku aż o 108,1 proc. - z 5,76 do 12 mln zł. Wynika to głównie z finalizacji przejęcia przez firmę hipermarketów Real, poprzednio należących do Metro Group (więcej na ten temat).

Za to Tesco Polska przeznaczyło na reklamy o 4,56 mln zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 29,8 proc.). Do końca kwietnia sieć reklamowali jeszcze Henio i Krysia, ale wraz ze zmianą agencji reklamowej Tesco zrezygnowało z tego formatu i od początku maja animowanych bohaterów zastąpił Robert Makłowicz (zobacz więcej). Nieznacznie, o 1,1 proc., zmalały również cennikowe wydatki reklamowa Kaufland Polska.

>>> Banki 17 proc. mniej na reklamy. W górę BZ WBK i eurobank, w dól mBank

Wydatki reklamowe marketów

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2013

I-III 2014

LIDL POLSKA

87 544 290 zł

105 142 318 zł

JERONIMO MARTINS POLSKA

45 702 810 zł

56 583 525 zł

AUCHAN POLSKA

5 762 449 zł

11 993 009 zł

TESCO POLSKA

15 333 117 zł

10 769 123 zł

KAUFLAND POLSKA

10 501 550 zł

10 385 983 zł

wszyscy reklamodawcy

220 359 167 zł

225 662 293 zł


Zdecydowanie najważniejszym medium reklamowym dla sieci sklepów jest telewizja, do której w I kwartale br. trafiło 51,2 proc. ich wydatków - 115,51 mln zł. Przy czym w skali roku te inwestycje minimalnie zmalały (o 548 tys. zł, czyli 0,5 proc.). Markety nieznacznie ograniczyły też wydatki reklamowe w gazetach, natomiast duże cięcia nastąpiły w budżetach na outdoor (w dół o 4,88 mln zł, czyli 27,7 proc.) i kina (spadek o 2,38 mln zł, czyli 62,1 proc.).

Za to o 9,52 mln zł wzrosły cennikowe wydatki w radiu (15,9 proc. w górę), a o 3,32 mln zł w magazynach (21,9 proc. w górę).

Wydatki reklamowe marketów

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2013

I-III 2014

Telewizja

116 062 887 zł

115 514 967 zł

Radio

59 817 803 zł

69 338 799 zł

Gazety

7 794 762 zł

7 739 673 zł

Magazyny

15 175 972 zł

18 498 163 zł

Outdoor

17 635 097 zł

12 754 651 zł

Kina

3 832 746 zł

1 453 340 zł

Indoor

39 900 zł

362 700 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lidl dwa razy więcej na reklamy od Biedronki. Mocno w górę Auchan, w dół Tesco

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl