SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Trendy 2013: bez Grand Prix, Medium Roku - YouTube

W tegorocznej edycji konkursu Media Trendy nie przyznano nagrody Grand Prix. Człowiekiem Roku zostali Polscy Paraolimpijczycy, Medium Roku - YouTube, a Wydarzeniem Roku - Wojna o Acta.

Media Trendy 2013: bez Grand Prix, Medium Roku - YouTube

Najwięcej nagród w tegorocznym konkursie Media Trendy zdobyły agencja DDB Warszawa i dom mediowy OMD. DDB przyznano dwie nagrody za projekt „Rozkład jazdy McDonald's” (przeczytaj o nim więcej), nagrodę i wyróżnienie za dwie inne reklamy McDonald's - radiowe „Budziki” (posłuchaj tego spotu) i outdoorowy „Powrót drwala” (zobacz tę reklamę), a także dwie nominacje. Przypomnijmy, że „Rozkład jazdy McDonald's” w ub.r. otrzymał Grand Prix i trzy Złote Bębny na festiwalu Golden Drum oraz dwa Srebrne Lwy na festiwalu Cannes Lions, a także złoto i srebro w konkursie KTR.

OMD dostał dwie nominacje (za projekty dla Desperados Red i Warki), wyróżnienie za kampanię Heinekena, a także - jako współzgłaszający - trzy nagrody i wyróżnienie za reklamy McDonald's przygotowane wspólnie z DDB oraz nominację za kampanię „Lepiej Żywca” (więcej o niej) zrealizowaną razem z agencją Men at Work.

Tytuł Medium Roku przyznano portalowi YouTube za - jak uzasadniono - stały rozwój wysokiej jakości kanałów tematycznych i współpracę przy tworzeniu profesjonalnych treści w Polsce i całej Europie Środkowo-Wschodniej. Wydarzeniem Roku uznano wojnę o ACTA, żeby nagrodzić tysiące internautów zaangażowanych w obronę „świata internetu, wolnego słowa i swobodnej wymiany treści”. Człowiekiem Roku zostali polscy paraolimpijczycy za to, że zwrócili opinii publicznej na paraolimpizm i różnicę w promowaniu go w kraju i za granicą.

OMD i DDB Warszawa zdobyły zdecydowanie najwięcej punktów za swoje nominowane, wyróżnione i nagrodzone projekty. Wśród mediów najczęściej nagradzana była firma outdoorowa AMS.

>>> Gala Media Trendy 2013 (foto)

Ranking agencji i domów mediowych
1. OMD / 39 pkt.

2. DDB Warszawa / 37
Starcom MediaVest Group
3. MediaCom Warszawa / 22
4. Tribal DDB / 20
5. MEC / 17
6. Heureka / 16
7. 180heartbeats + Jung von Matt / 15
K2
8. Brasil  11
John Pitcher
Mindshare Polska
9. Havas Engage Warsaw  10
Havas Media
The Digitals
Lemon Sky
PanMedia Western
10. Saatchi&Saatchi / 8
11. McCann Warsaw / 6

Ranking mediów
1. AMS / 10 pkt.

2. HBO Polska / 6
3. Krajowy Integrator Płatności / 5
Grupa Onet
4. Grupa RMF / 1
Grupa o2

W konkursie Young Media Lions nagrodzone zostały Monika Dzikiewicz i Anna Kozłowska ze Starcomu, a wyróżnienia otrzymali Natalia Bielińska i Kaja Białowąs z MEC, Bartosz Niewiadomski i Anna Dąbrowska z Equinox Polska oraz Agata Szymańska i Tomasz Przeździecki z Maxus Polska.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Trendy 2013: bez Grand Prix, Medium Roku - YouTube

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Medium Roku youtube? No to za rok wygra chyba RWE? Wojna o ACTA była w styczniu 2012. Człowiek roku paraolimpijczycy? Jedynie nieprzyznanie GP nie jest w tym werdykcie kontrowersyjne.
9 8
odpowiedź