SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Młodzi wolą czytać niż oglądać newsy

Młodzi odbiorcy zdecydowanie częściej niż starsi wolą newsy w formie tekstowej niż wideo czy audio - wynika z badania Pew Research Center.

Article

Generalnie Amerykanie preferują oglądanie newsów (46 proc.) niż ich czytanie (35 proc.), czy słuchanie (17 proc.).

Spore różnice zaobserwowano biorąc pod uwagę wiek respondentów. Osoby mające co najmniej 50 lat zdecydowanie wolą newsy oglądać: zadeklarowało tak 52 proc. pytanych w wieku 50-64 lata oraz 58 proc. w wieku 65+, w porównaniu do odpowiednio 29 proc. i 27 proc. preferujących czytanie newsów.

Z drugiej strony respondenci mający mniej niż 50 lat w mniej więcej podobnym stosunku - po ok. 40 proc. w grupie wiekowej 18-29 i 30-49 - deklarują czytanie i oglądanie newsów.

Jeśli chodzi o sposób czytania newsów, badani od tekstu drukowanego wolą ten w postaci cyfrowej. 81 proc. respondentów w wieku 18-29 lat, którzy wolą czytać newsy, preferują dostęp do nich online, podczas gdy tylko 10 proc. wybiera tradycyjną gazetę. Podobnie wygląda podział w grupie wiekowej 30-49. Natomiast czytelnicy newsów w wieku 50-64 lata podobną sympatią darzą teksty w internecie (41 proc.) i gazecie (40 proc.), a w najstarszej grupie wciąż przeważa sentyment do prasy drukowanej (63 proc.).

Badanie pokazało także, że młodsi odbiorcy preferujący oglądanie newsów, zdecydowanie częściej niż starsi wolą to robić na komputerze niż w telewizji.

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 12 stycznia - 8 lutego 2016 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Młodzi wolą czytać niż oglądać newsy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Też wolę czytać. Bo jeśli chcę obejrzeć jakieś wideo z newsami to najpierw muszę zobaczyć kilkadziesiąt sekund reklam...
odpowiedź
User
dereck
U nas jest chyba odwrotnie, raczej starsi czytają, a młodzi wolą video. Ale to może być stereotyp - bez badań trudno powiedzieć. Sam jestem 50+ ;) i zdecydowanie wolę czytać newsy. Denerwują mnie filmy video włączające się samoczynnie do tego nie na temat. Na niektóre serwisy wchodzę z wyłączonym głośnikiem, nie wiem czy o to chodziło twórcom ...
odpowiedź
User
Polak
Jak ja niecierpię oglądać newsów w necie. W formie wideo powinno być jedynie, to co napisać się nie da. Newsy wideo w necie są bez sensu. Dużo czasu schodzi, reklamy, gadanie na około zamiast konkret, nie da się rzucić okiem na całość czy warto czytać, nie ma jak opuszczać fragmentów. Moim zdaniem nie ma tak nietrafionego wynalazku jak newsowe media w formie wideo w internecie.
odpowiedź