SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska ze wzrostem przychodów oraz spadkiem zysku netto i liczby klientów

Sieć kablowa Multimedia Polska zanotowała w zeszłym roku wzrost przychodów, ale spadł jej zysk netto. Na koniec ub.r. operator miał nieco mniej abonentów niż rok wcześniej, ale do góry poszła liczba klientów telewizji cyfrowej oraz internetu.

fot. Shutterstock.com Article

Przychody Multimediów ze sprzedaży w 2014 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w 2013 roku. - Rosnące przychody to głównie efekt wzrostu przychodów w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. Negatywny wpływ na dynamikę przychodów miał spadek w segmencie telefonii. Niewielki wzrost przychodów Multimedia Polska odnotowały w segmencie telewizji - podano w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Natomiast zysk netto spółki wyniósł w  ub.r. 51,3 mln zł, co oznacza spadek o 27,5 proc. - Istotny wpływ na wynik netto osiągnięty w 2014 r. miała restrukturyzacja organizacyjna Grupy. W warunkach porównywalnych zysk netto wzrósłby o ok. 10 proc. - informuje spółka.

- Rok 2014 był dla Grupy Multimedia Polska rokiem wyraźnej stabilizacji po okresie niekorzystnych zmian w bezpośrednim otoczeniu rynkowym wywołanych wprowadzeniem cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T. Obserwujemy nadal wysokie zainteresowanie usługami dostępu do Internetu. Segment Internetu pozostaje głównym czynnikiem wzrostu naszego biznesu - komentuje Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W 2014 roku spadła, choć nieznacznie, liczba abonentów operatora. Na koniec ub.r. wyniosła ona 820,1 tys., czyli o 0,71 proc. mniej niż rok wcześniej.  Liczba klientów telewizji analogowej na koniec IV kwartału ub.r. wyniosła 299,4 tys. (spadek o 14,46 proc.) i była już zdecydowanie niższa od liczby klientów telewizji cyfrowej. Z tej ostatniej usługi korzystało bowiem 382,1 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 20,29 proc.

Z kolei o 5,34 proc. wzrosła liczba abonentów internetu. Na dzień 31 grudnia ub.r. korzystało z niego już 526,8 tys. klientów Multimediów. Spółka miała też 291,3 tys. użytkowników usług głosowych, w tym 275,1 tys. klientów telefonii abonenckiej, co oznacza wzrost o 3,32 proc.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec IV kwartału ub.r. to ponad 1,598 mln, czyli o 4,1 proc. więcej względem stanu na koniec grudnia 2013 roku. 306,9 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 130,2 tys. z trzech.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w 2014 r. 68,61 zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Liczba abonentów na koniec

Usługa

2013

2014

Multimedia ogółem

826 000

820 100

Wirtualnemedia.pl

Telewizja analogowa

350 016

299 397

Telewizja cyfrowa

317 630

382 062

Wirtualnemedia.pl

Internet

500 132

526 840

Wirtualnemedia.pl

Usługi głosowe

284 675

291 307

 w tym telefonia abonencka

266 247

275 081

Wirtualnemedia.pl

RGU na koniec okresu

1 535 734

1 598 096

Spółka Multimedia Polska zainwestowała w 2014 r. 194,1 mln zł, z czego 175,5 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje, w ramach których przejęto infrastrukturę w Pucku, Ełku i Opocznie, wydano 18,1 mln zł. Pozyskane sieci obejmowały 15,6 tys. gospodarstw domowych i świadczyły 5 tys. RGU.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska ze wzrostem przychodów oraz spadkiem zysku netto i liczby klientów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Firma pada bo Ty jesteś Prezesem!!!
Andrzeju.R przestań Pan wodę lać i opowiadać bajki o słupkach finansowych stają a nawet rosną taaa akurat wszyscy wiedzą że, lawinowo spada liczba abonentów nie tylko tv ale rówież internetu a właściciel szuka kupca na sieć. Firma rosła dopuki byli durnie sprzedający swoje sieci za grosze lub dali się zastraszyć że wybudujecie sieć na ich zasobach mieszkaniowych niestety już takich w kraju zabrakło lista się skończyła titanic idzie na dno :) he he he
8 10
odpowiedź
User
Inwestor Giełdowy
Czy to ta sama kablówka co brała kredyty na sieci i wykupy innych we franku?
8 11
odpowiedź
User
Nikt tego nie kupi
Firma uważana jest za toksyczną.
8 8
odpowiedź
User
analityk
Po tak żałosnie taniej sprzedaży TVN-nu własciciele multimedia muszą skorygować cenę myśle że obecnie 1/4 ceny którą chcieli wystarczy na zakup tej kablówki
8 8
odpowiedź