SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wojciechowska, Wellman i Błaszczykowski najatrakcyjniejszymi reklamowo gwiazdami, Lewandowski dopiero 12. (TOP25)

Najcenniejszymi polskimi gwiazdami dla reklamodawców są Martyna Wojciechowska, Dorota Wellman i Kuba Błaszczykowski, natomiast Robert Lewandowski znalazł się poza pierwszą dziesiątką, wyprzedził go m.in. Marcin Gortat - wynika z badania MediaComu dla „Forbesa”.

Article

W badaniu firmy MediaCom, którego wyniki zamieszczono w nowym numerze miesięcznika „Forbes” wzięto pod uwagę różne kryteria wizerunku gwiazd z trzech głównych obszarach: siła (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami. Łączne wyniki określono jako indeks wpływu.

Wśród polskich gwiazd najwyższy wynik - 122 pkt - uzyskała Martyna Wojciechowska. Dziennikarka i podróżniczka, od stycznia br. dyrektor programowa Travel Channel, obecnie promuje ofertę roamingową i Stan Nielimitowany w Play, a wiosną br. została ambasadorką reklamową biżuterii W.Kruk.

121 pkt przyznano dziennikarce TVN Dorocie Wellman, która od jesieni 2015 roku do stycznia br. wspólnie z Karole Okrasą występowała w kampanii sklepów Lidl (honorarium w wysokości 300 tys. zł przekazała na cele charytatywne). W lipcu Wellman została redaktor kreatywną i twarzą reklamową nowego magazynu kobiecego „Well”.

119 pkt otrzymał piłkarz Kuba Błaszczykowski. Obecnie reklamuje Stan Nielimitowany w Play oraz jako zawodnik naszej reprezentacji występuje w spocie Lotosu, a wiosną br. był twarzą wspólnej promocji Pepsi i Lay’s związanej z Ligą Mistrzów. Wcześniej promował m.in. Oknoplast, McDonald’s oraz kilka marek sponsorujących reprezentację Polski i Borussię Dortmund.

Na kolejnych miejscach znalazły się aktorka Barbara Kurdej-Szatan i dziennikarka Dorota Szelągowska (po 116 pkt). Kurdej-Szatan od 4,5 roku występuje w reklamach sieci Play, dzięki temu zdobyła popularność i trafiła do kilku seriali, filmów i programów telewizyjnych. Od dwóch lat promuje też sklepy obuwnicze Wojas, w ostatniej kampanii wystąpiła wspólnie z Sebastianem Karpielem-Bułecką. Dorota Szelągowska w ostatnim czasie reklamowała sklepy Komfort oraz Ceramikę Paradyż.

Dalej w zestawieniu są dziennikarka Grażyna Torbicka (115 pkt), prezenterki programów kulinarnych Anna Starmach i Ewa Wachowicz (po 114 pkt) oraz aktorka Kinga Preis i koszykarz Marcin Gortat (po 113 pkt). Grażyna Torbicka wiosną ub.r. została ambasadorką reklamową kosmetyków L’Oréal Paris, a Anna Starmach promowało ostatnio Cukier Królewski, Electrolux, Mission Wraps i Jacobs.

Tuż poza pierwszą dziesiątką, ze 112 pkt, znaleźli się dziennikarz Marcin Prokop, aktorka Małgorzata Kożuchowska, aktor Janusz Gajos i piłkarz Robert Lewandowski. Ten ostatni jest zdecydowanie najpopularniejszym polskim sportowcem w social media i najdroższą gwiazdą dla marketerów - eksperci szacują, że za roczną umowę reklamową z nim należy zapłacić minimum milion zł, podczas gdy w przypadku innych polskich celebrytów jest to dwa-trzy razy mniej.

Dlaczego Lewandowski został oceniony tak nisko? Z jednej strony jego wizerunek został już mocno wyeksploatowany reklamowo - w połowie ub.r., przed i w trakcie Euro 2016, piłkarz występował w ponad pięciu jednocześnie prowadzonych kampaniach. Jest też międzynarodowym ambasadorem marketingowym Gillette i Huawei. Ponadto w porównaniu z Kubą Błaszczykowskim uzyskał co prawda wyższy wynik rozpoznawalności (121 wobec 119), ale dużo niższe wyniki sympatii (119 wobec 129) i wiarygodności (119 wobec 130).

Na dalszych miejscach rankingu są Wojciech Cejrowski 111 (pkt), Agata Kulesza, Marcin Dorociński, Beata Tyszkiewicz, Maciej Stuhr i Katarzyna Bujakiewicz (po 110 pkt) oraz Adam Małysz i Szymon Hołownia (po 109 pkt) oraz Paulina Sykut-Jeżowska i Katarzyna Zielińska (po 108 pkt).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wojciechowska, Wellman i Błaszczykowski najatrakcyjniejszymi reklamowo gwiazdami, Lewandowski dopiero 12. (TOP25)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tbp2018
Welmanowa to chyba na kilogramy.
7 4
odpowiedź
User
PP
Wellman? oczywiście żarty sobie robicie co?
6 4
odpowiedź
User
kaśka
fajna babka z tej Wellman
4 2
odpowiedź
User
Niki Nik
dość bzdurne wyniki tych badań, ale badania zawsze obarczone są błędem
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry