SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najwięksi sprzedawcy w USA chętni do wprowadzania beaconów

Coraz więcej sklepów w Stanach Zjednoczonych chce wprowadzić u siebie technologie oparte na beaconach. W br. ich liczba potroi się w wypadku największych sprzedawców, a w 2016 r. beacony będzie stosować ponad połowa.

Article

Danych dotyczących wykorzystania beaconów - elektronicznych czujników kontaktujących się z klientami korzystającymi ze smartfonów - dostarczyła firma IHL Group. Przeprowadziła ona internetowe badanie wśród 100 szefów największych sieci handlowych w USA.

W sondażu pytano o obecne wykorzystanie przez respondentów beaconów i plany dotyczące zastosowania tej technologii w przyszłości. Badane podmioty podzielono na trzy kategorie - największych sprzedawców z rocznymi obrotami przekraczającymi 1 mld dol., średnie firmy notujące obroty od 0,5 do 1 mld dol. oraz najmniejszych sprzedawców z obrotami poniżej 500 mln dol.

Okazuje się, że obecnie 10 proc. największych sprzedawców stosuje w swoich punktach handlowych beacony, w kategorii średnich firm nie znalazła się żadna wykorzystująca tę technologię, natomiast wśród najmniejszych handlowców 7 proc. posługuje się dzisiaj bezprzewodowymi czujnikami.

Badanie IHL Group pokazuje także tendencje rozwoju beaconów w amerykańskim handlu. Zgodnie z planami ankietowanych respondentów do końca br. 37 proc. największych sprzedawców wdroży u siebie rozwiązania oparte na beaconach. W grupie średnich przedsiębiorców ten odsetek wyniesie 11 proc., a spośród najmniejszych handlowców w badanej grupie 31 proc. chce jeszcze w tym roku prowadzić swoją działalność z użyciem beaconów.

Jeszcze bardziej optymistycznie kwestia zastosowania elektronicznych czujników wygląda w perspektywie przyszłego roku. Badania wskazują, że na koniec 2016 r. ponad połowa (56 proc.) największych firm zaadoptuje u siebie beacony, podobnie postąpi 50 proc. średnich i 48 proc. małych sprzedawców. Jednocześnie, zgodnie z badaniem IHL Group 29 proc. największych, 39 proc. średnich i 41 proc. najmniejszych sklepów nie zamierza w najbliższej przyszłości stosować beaconów w swoim biznesie.

Technologia beaconów jest wykorzystywana coraz chętniej także przez firmy handlowe działające w Polsce. Rozwiązanie to wprowadziły u siebie między innymi Frisco.pl, Riccardo, Gino Rossi i Chata Polska. Eksperci związani z segmentem beaconów i nowych technologii w swoich opiniach dla serwisu Wirtualnemedia.pl podkreślają, że beacony w przyszłości mogą zająć ważne miejsce w wielu dziedzinach biznesu. Warunkiem jest jednak zbudowanie dla nich odpowiednich platform i aplikacji, a także przekonanie klientów do korzystania z technologii beaconów (przeczytaj te komentarze).

W segmencie beaconów polskie firmy technologiczne są znaczącymi graczami na światowym rynku. Wśród liderów rozwoju tej branży znajdują się między innymi Ifinity, Estimote oraz Linteri.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najwięksi sprzedawcy w USA chętni do wprowadzania beaconów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl