Nestlé zmienia nazwy marek Chicos i Red Skins. "Obraźliwy podtekst rasowy"

Koncern Nestlé postanowił zmienić nazwy marek słodyczy Chicos i Red Skins. Powodem jest obraźliwy podtekst rasowy, tkwiący w obecnych nazwach.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Nestlé zmienia nazwy marek Chicos i Red Skins. "Obraźliwy podtekst rasowy"

Nestlé tłumaczy, że nazwy galaretek w czekoladzie Chicos i malinowych cukierków do żucia Red Skin są "nie na miejscu" i nie reprezentują wartości firmy. "Redskin" jest w angielskim obelgą używaną do opisu rdzennych plemion żyjących na terenie Ameryki Północnej, Amerykanów, natomiast "chico" to określenie stereotypowego przedstawiciela społeczności Latynosów.

Nowe nazwy słodyczy Nestlé neutralne rasowo  

To nie wszystko - w Kolumbii rebranding przejdą słodkości marki Beso de Negra - nazwę można tłumaczyć jako "pocałunek od czarnej kobiety".

- Zróżnicowana i inkluzywna kultura jest fundamentem naszej siły. Wartości Nestlé są zakorzenione w szacunku, a my nie tolerujemy rasizmu ani dyskryminacji w jakiejkolwiek formie - czytamy w oświadczeniu szwajcarskiego koncernu. - Natychmiast zmienimy nazwy kilku lokalnych marek, które wykorzystują stereotypy i uprzedzenia kulturowe - dodano.

Nowe nazwy produktów jeszcze nie zostały ogłoszone, ma to nastąpić niebawem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nbcuniversal-usuwa-serial-rockefeller-plaza-30-powod-rasizmu-znikaja-wybrane-odcinki ##

Producenci zmieniają kłopotliwe rasowo marki

Nestlé to kolejny światowy koncern, który rewiduje swoje produktów pod kątem ich nazw, mogących zostać odebrane jako obraźliwe rasowo.

Na fali amerykańskich protestów po śmierci czarnego George'a Floyda, który zmarł w czasie interwencji białego policjanta, firmy przyglądają się swoim portfolio, starając się wycofać z obiegu marki z problematycznymi pod względem rasowym nazwami czy logotypami. Szczególnie w USA debatuje się nad utrwalonym instytucjonalnie rasizmie w społeczeństwie, kulturze oraz marketingu.

PepsiCo Inc. zdecydował, że zmieni logo i nazwę swoich produktów śniadaniowych Aunt Jemima, która na opakowaniu ma wizerunek Afroamerykanki. Nazwa brandu (Ciocia Jemima) nawiązuje do czarnych kobiet służących w okresie legalnego niewolnictwa. Nazwa pozostawała w identyfikacji marki przez 130 lat.

Colgate-Palmolive pracuje nad nową wizualizacją swojej chińskiej marki pasty do zębów Darlie. Na opakowaniach znajduje się wizerunek uśmiechniętego człowieka w cylindrze o nieokreślonym kolorze skóry.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"