Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności

Platforma Netflix pierwszy raz zastosowała sztuczną inteligencję do generowania treści na potrzeby swojej produkcji. Szef koncernu Ted Sarandos przyznał, że dało to duże oszczędności czasu i pieniędzy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności
Kadr z serialu „Eternauta”

Podczas wideokonferencji podsumowującej wyniki Netfliksa w drugim kwartale 2025 roku Ted Sarandos opisał, że narzędzia sztucznej inteligencji zostały użyte do realizacji jednej ze scen w argentyńskim serialu science fiction „Eternauta”. Chodzi o sekwencję pokazującą zawalenie się budynku.

Sarandos przyznał, że dzięki AI tę scenę wyprodukowano dziesięć razy szybciej niż tradycyjnymi metodami. A to przyniosło oczywiście oszczędności w kosztach.

Zaznaczył, że realizacja podobnej sceny „byłaby po prostu nieosiągalny dla produkcji o takim budżecie”.

– Ta sekwencja to pierwszy materiał końcowy od AI, który pojawił się w oryginalnym serialu lub filmu Netflisa. Więc twórcy byli podekscytowani wynikiem – podkreślił Ted Sarandos.

Jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja daje niesamowite możliwości, aby tworzyć filmy i seriale lepiej, a nie tylko taniej – dodał szef Netfliksa.

Netflix zarobił rekordowo

Jak już szczegółowo opisywaliśmy, w drugim kwartale 2025 roku przychody Netfliksa sięgnęły 11,08 mld dolarów, co wobec 9,56 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 15,9 proc. Firma na czysto zarobiła 3,12 mld dolarów. Zarówno pod względem wpływów, jak i zysku netto osiągnęła rekordowe wyniki w swojej historii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały