Meta wprowadza nowe narzędzia optymalizacji dla reklamodawców

Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, udostępnia reklamodawcom nowe i ulepszone narzędzia do optymalizacji i mierzenia efektywności kampanii.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Meta wprowadza nowe narzędzia optymalizacji dla reklamodawców

Rozszerzony pakiet produktów, obejmujący Value Optimization, Incremental Attribution i Value Rules, umożliwia reklamodawcom przekazywanie Meta informacji o typach wyników, które są dla nich najważniejsze.

Nowe narzędzia reklamowe w Mecie

Value Optimalization – umożliwia optymalizację kampanii pod kątem zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS) w oparciu o różne czynniki. Meta testuje obecnie możliwość optymalizacji ROAS w oparciu o marżę zysku, a także rozszerza optymalizację ROAS w oparciu o wartość zdarzeń poza zakupowych.

Incremental Attribution – umożliwia optymalizację i raportowanie w czasie rzeczywistym konwersji inkrementalnych.

Integracja z narzędziami MTAMeta oferuje teraz reklamodawcom możliwość udostępniania bardziej szczegółowych danych o atrybucji kliknięć (np. czy dany klik ostatecznie przyczynił się do konwersji) poprzez integrację z partnerami. Dzięki temu reklamodawcy w ciągu najbliższego roku uzyskają także dostęp do testowania nowej funkcji Custom Attribution, która pozwoli na uwzględnianie w optymalizacji danych z zewnętrznych źródeł pomiarowych i generowanie lepszych wyników, mierzonych za pomocą ich narzędzi analitycznych.

Value Rules – dzięki tej funkcji reklamodawcy mogą ustawiać reguły w Menedżerze reklam, które przypisują wyższą wartość określonym typom klientów (na przykład – klienci w określonym wieku, często kupujący).

Kilka dni temu „The Wall Street Journal” poinformował, że Meta planuje wprowadzić do końca 2026 roku narzędzia umożliwiające pełne tworzenie reklam z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl, oznaczałoby to znaczne ograniczenie roli agencji reklamowych i mediowych w tymże procesie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]