SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy 'National Geographic' Martyny Wojciechowskiej

Wczoraj w kioskach pojawił się pierwszy numer magazynu 'National Geographic' (G+J) przygotowany w całości przez zespół pod redakcją Martyny Wojciechowskiej.

Znana podróżniczka i dziennikarka telewizyjna rozpoczęła współpracę z tytułem 1 grudnia 2006 roku, od tego czasu sukcesywnie przejmowała obowiązki ustępującego redaktora naczelnego Marcina Jamkowskiego.

- Ostatnie miesiące to był okres ciężkiej, ale twórczej pracy. Bardzo dużo musiałam się w tym czasie nauczyć i wszyscy mnie w tym mocno wspierali- tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Martyna Wojciechowska. - Nigdy nie ukrywałam, że nie mam doświadczenia w tworzeniu magazynu a trzeba dodać, że „National Geographic” to specyficzny tytuł – jedyny w swoim rodzaju. Przychodząc do redakcji, wywróciłam do góry nogami utarte schematy, chcąc zmobilizować wszystkich do twórczej i wytężonej pracy- dodaje.

       

Efekty kilkumiesięcznej działalności redaktor naczelnej można już zaobserwować. „NG” został wzbogacony o nowe strony poświęcone działalności National Geographic Society. W rubryce „Kamienie milowe” przypominane są dawne dokonania Towarzystwa i historia jego badań i eksploracji. Pojawiła się też strona poświęcona obecnej działalności Towarzystwa, cyklicznie mają być publikowane archiwalne materiały.

 - Zależy mi na tym, aby czytelnicy mieli świadomość, że kupując magazyn z żółtą ramką jednocześnie wspierają tysiące projektów prowadzonych przez Towarzystwo na całym świecie. Dlatego w mojej strategii sprzedaży przede wszystkim będę stawiała na powiększenie grona naszych prenumeratorów- tłumaczy redaktor naczelna.

       

Magazyn uatrakcyjnią także polskie materiały. Redakcja krajowej edycji „NG” po konsultacjach z amerykańskim wydawcą otrzymała zgodę na tworzenie większej ilości własnych tekstów. Dzięki temu pojawią się m.in. wywiady z osobistościami polskiego świata nauki i eksploracji czy też obszerne reportaże, teksty. - Jeżeli nasze artykuły i zdjęcia zainteresują naczelnych poszczególnych wydań lub wręcz naszych amerykańskich szefów, jest szansa że zobaczymy je także w zagranicznych odsłonach pisma - mówi nam Martyna Wojciechowska.

Mała rewolucja czeka również dwumiesięczniku National Geographic Traveler. Tytuł ma być magazynem poradnikowym dla globtroterów. Będzie zawierał znacznie więcej porad i cennych informacji przekazywanych przez specjalistów tematu m.in. Tomasza Tomaszewskiego, Monikę Rogozińską, Beatę Pawlikowską, Wojciecha Cejrowskiego. W nowej odsłonie obecne będą także wątki adventure i relacje czytelników. Zmieni się nawigacja. Pismo w stałej cenie (9,95) trafi do kiosków 13 kwietnia.

W nadchodzącym roku planowanych jest cykl wydarzeń m.in. wystawy plenerowe, konkursy oraz warsztaty fotograficzne, Konkurs Travelery. - Chcemy tworzyć więzi z czytelnikiem i podarować mu coś więcej niż tylko magazyn - konkluduje Wojciechowska.

W planowaną kampanię reklamową tytułów zaangażuje się sama podróżniczka, jej szczegóły nie są jednak jeszcze znane.

Dołącz do dyskusji: Nowy 'National Geographic' Martyny Wojciechowskiej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl