SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Obniżka pensji w Publicis Groupe Polska, kadra zarządzająca zarobi 20 proc. mniej

Publicis Groupe Polska, do której należą m.in. takie agencje jak Starcom, Zenith, Leo Burnett, MSL zaproponowała pracownikom całej firmy dobrowolną, czasową obniżkę wynagrodzeń - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Wynosi ona od kilku procent do 20 proc. w przypadku kadry zarządzającej. Obniżka ma obowiązywać kilka miesięcy.

Dobrowolna obniżka wynagrodzeń dotyczy pracowników wszystkich agencji mediowych i reklamowych oraz departamentów specjalistycznych należących do Publicis Groupe: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics, Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Publicis, LiquidThread, Publicis Commerce, Data Science, MSL, Publicis Consultants, Prodigious, Arc. Łącznie w Polsce Publicis Groupe zatrudnia blisko 1400 osób.

- W Publicis Groupe Polska zawsze podejmujemy dobrze przemyślane decyzje, które mają na celu utrzymanie firmy w najlepszej kondycji w długofalowej perspektywie. Mając więc na względzie dobro całej naszej organizacji w trudnym okresie kryzysu, z którym wszyscy się mierzymy, a w szczególności dbając o zachowanie zespołu w możliwie niezmienionym składzie, zaproponowaliśmy wszystkim pracownikom Publicis Groupe dobrowolne ograniczenie wynagrodzenia na okres kilku miesięcy. Zgodna z polskim prawem, dobrowolna i czasowa obniżka wynagrodzenia to gest solidarności w obronie miejsc pracy teraz i w przyszłości. Przedstawiliśmy przemyślany, zróżnicowany w zależności od szczebla zatrudnienia system czasowych dobrowolnych obniżek wynagrodzenia, który pozwala na zmniejszenie obciążenia pracowników z niższymi dochodami. Kadra zarządzająca jako pierwsza może zmniejszyć swoje wynagrodzenie o 20 proc., a osoby na niższych stanowiskach odpowiednio mniej - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Ruszak, chief communications officer Publicis Groupe Polska.

Wśród klientów obsługiwanych przez Starcom jest m.in. firma kosmetyczna L’Oreal Polska, która od kwietnia zawiesiła swoje wszystkie kampanie reklamowe w telewizji oraz Aflofarm Farmacja Polska, największy polski reklamodawca, który od kilku tygodni zmniejszył wydatki reklamowe. Ograniczenie aktywności takich klientów nie pozostanie zapewne bez wpływu na przychodu tej agencji.

Należy też przypomnieć, że na przychodach domów mediowych i agencji reklamowych odbije się negatywnie odwołanie mających odbyć się w tym roku Mistrzostw Europy w piłce nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Brak tych imprez oznacza bowiem mniej aktywności reklamowych przede wszystkim tych marek, które były zaangażowane w sponsoring obu tych wydarzeń.

Nie tylko Publicis Groupe

Jak już informowaliśmy John Wren, prezes Omnicom Group poinformował, że w związku z epidemią koronawirusa szefom agencji należących do grupy zostaną obniżone wynagrodzenia o jedną trzecią. On sam rezygnuje całkiem ze swojej pensji do września br. włącznie.

Koncern marketingowy Dentsu Aegis Network, do którego należą m.in. takie agencje jak Carat, 360i, Amnet czy iProspect, ogłosił, że ​​zmniejsza pensje zarządu. Według doniesień zagranicznych mediów rozważa też obniżkę wynagrodzenia pozostałych pracowników, w odpowiedzi na recesję wynikającą z pandemii koronawirusa.

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

W minionym tygodniu Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku.

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.

Pod koniec ubiegłego tygodnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą 20 proc.

Natomiast wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało o zwolnieniu ok. 50 osób.

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

W czwartek zarządu Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.

Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń. Zwolnień nie planuje też TVP.

Dołącz do dyskusji: Obniżka pensji w Publicis Groupe Polska, kadra zarządzająca zarobi 20 proc. mniej

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
cięcia są znacznie większe niż podaje dumny z siebie - jak zawsze - pan rzecznik.
odpowiedź
User
marketer
Zaproponowano dobrowolną obniżkę ... Jak fajnie
odpowiedź
User
katharsis
branżunia w końcu schodzi na ziemię, zwłaszcza te mądrale z góry. To dopiero początek drogi.
odpowiedź