SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Klan” stracił 110 tys. widzów, ale dał TVP1 pozycję lidera. 40,56 mln zł z reklam

Właśnie zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,53 mln widzów, o 110 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 40,56 mln zł.

serial "Klan", fot. TVP Article

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli w okresie od 3 września 2018 roku do 7 czerwca 2019 roku wyniosła 1,53 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 13,59 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,70 proc. w grupie 16-59. Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany był w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji na przestrzeni całego sezonu 2018/2019 wyemitowano 29 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 2,02 mln oglądających, a jego udział w 4+ wyniósł 15,84 proc.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 110 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,64 mln oglądających przy udziale na poziomie 14,56 proc. w 4+, 8,33 proc. w 16-49 i 10,19 proc. w 16-59.

TVP1 w czasie emisji produkcji nadal była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 11,83 proc. udziału. Trzecia była TVP2 („Panorama”; 10,64 proc.), a czwarty - TVN („Ukryta prawda”; 10,17 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

Wpływy reklamowe wokół emisji telenoweli w sezonie 2018/2019 wyniosły 40,56 mln zł. Dla porównania rok wcześniej było to 35,43 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił 110 tys. widzów, ale dał TVP1 pozycję lidera. 40,56 mln zł z reklam

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Narski
Calkiem chyba nie najgorzej... 1mln na tydzien - koszta produkcji ale i tak chyba sporo zostaje.
14 4
odpowiedź
User
pp
Widz zawsze ma rację - pierwsze przykazanie dla zawistników i oszczerców!
10 6
odpowiedź
User
Robert
Kto to ogląda fuj flaszki olejem nudny klan. Polecamy Na Wspólnej przed całe lato i wakacje 20:15 TVN od poniedziałku do czwartku
5 28
odpowiedź
User
Tobiasz
Polecamy Na Wspólnej przed całe lato i wakacje 20:15 TVN od poniedziałku do czwartkuPolecamy Na Wspólnej przed całe lato i wakacje 20:15 TVN od poniedziałku do czwartku będzie gorąco i działo się
3 30
odpowiedź
User
łyk
a ja tam lubię obejrzeć dla śmiechu po pracy, po "Teleexpresie" z drineczkiem w dłoni
16 2
odpowiedź