SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

10,57 mln widzów meczu Polska-Argentyna w TVP1, TVP Sport i TVP 4K

Środowy mecz MŚ w piłce nożnej pomiędzy Polską a Argentyna na antenie TVP1, TVP Sport i TVP 4K oglądało łącznie 10,57 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.

Mecz Polska-Argentyna, fot. YouTube/screenArticle

Średnia widownia przegranego spotkania przez reprezentację Polski (wynikiem 2 do 0) pokazanego w TVP1 wyniosła 8,48 mln osób. Przełożyło się to na 52,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 59,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 56,03 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,42 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,88 proc., 7,25 proc. i 8,24 proc. udziału (stacja transmitowała wspólnie także mecz Arabia Saudyjska-Meksyk). Dodatkowo w TVP 4K było to 666 tys. osób (4,15 proc., 5,36 proc. i 5,34 proc. udziału).

Łącznie mecz śledziło 10,57 mln widzów

Łączna widownia pojedynku Polska- Argentyna na trzech antenach Telewizji Polskiej wyniosła 10,57 mln osób (65,96 proc., 71,62 proc. i 69,61 proc. udziału).

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 13,69 mln widzów w 4+ na głównej antenie, 4,50 mln w stacji sportowej oraz 1,87 w kanale 4K.

Z analizy danych widowni meczu minuta po minucie wynika, że TVP1 przez cały czas transmisji była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego.

Widownia meczu podczas pierwszej połowy charakteryzowała się wzrostem oglądalności niemal z minuty na minutę. W szczytowym momencie (o godz. 20.47 - końcówka pierwszej połowy) spotkanie w TVP1, TVP Sport i TVP 4K śledziło 12,05 mln osób. Na początku drugiej połowy również obserwowano wzrosty widowni, chociaż po pierwszym golu Argentyny oglądalność meczu chwilowo spadła. Lekką dynamikę spadkową zaobserwować można podczas drugiej części drugiej połowy spotkania.

Dla porównania, pierwszy mecz reprezentacji Polski (z Meksykiem) we wtorek, 22 listopada br. śledziło na trzech antenach 8,58 mln osób, a jego udziały wyniosły odpowiednio 61,69 proc., 65,94 proc. i 65,89 proc. (z czego 6,47 mln w TVP1, 1,84 mln w TVP Sport i 268 tys. w TVP 4K).

Z kolei drugie spotkanie (z Arabią Saudyjską) w sobotę, 26 listopada na trzech stacjach miało 8,86 mln osób (70,67 proc., 72,25 proc. i 72,72 proc. udziału), z czego 6,60 mln w TVP1, 1,78 mln w TVP Sport i 476 tys. w TVP 4K.

1,9 mln widzów na platformie TVP Sport

Mecz Polska-Argentyna na portalu i w aplikacjach TVP Sport oglądało 1,9 mln osób, o 0,2 mln więcej niż spotkanie z Arabią Saudyjską. - Idealnie nie było, wiem i przepraszam - zaznaczył Marek Szkolnikowski, dyrektor sportu w Telewizji Polskiej.

Mundial na wyłączność w TVP

Tegoroczne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej odbywają od 20 listopada do 18 grudnia br. w Katarze. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy ma Telewizja Polska.

Meczowe spotkania pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.

Polska zagra w 1/8 finału, rywalem Francja

Reprezentacja Polski po zakończeniu fazy grupowej mundialu zajęła drugie miejsce w grupie C (z wynikiem 4 pkt. po remisie z Meksykiem, wygranej z Arabią Saudyjską i przegranej z Argentyną).

Jednocześnie nasza drużyna awansowała do fazy pucharowej piłkarskiej imprezy. Polska w niedzielę, 4 grudnia o godz. 16.00 w 1/8 finału mundialu zmierzy się z Francją.

Dołącz do dyskusji: 10,57 mln widzów meczu Polska-Argentyna w TVP1, TVP Sport i TVP 4K

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Nie jest źle. Ponad 10mln na trzech kanałach , oraz 1,9mln w internecie . Jest dobrze
odpowiedź
User
Andyyy
fajnie widać też nagły przepływ z TVP1 na TVP2 zaraz po zakończeniu meczu Polski. TVN24 też ładnie zbierał widzów podczas przerwy i po meczu. Szkoda że nie da się w komentarze wrzucać screena wykresów z techedga :)
odpowiedź
User
taka_prawda
Nikt z mojej "bańki" nie oglądał tego, ani ja sam. Na poprzednim meczu byłem w restauracji, full osób, nikt nie zwracał uwagi na mecz.

Z sufitu biorą te cyfry...
odpowiedź