SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany grudzień dla TVP1 i TVP2. Hitem „Sylwester marzeń z Dwójką”

Nowym liderem oglądalności w grudniu ub.r. została TVP1, a w grupie komercyjnej Telewizja Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „Sylwester marzeń z Dwójką”, serial „M jak miłość” i reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Maryla Rodowicz podczas „Sylwestra Marzeń 2019”; fot. Michał Kurdupski Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2019 roku zajęła TVP1, która w analogicznym okresie rok wcześniej była druga. Średni dobowy udział tego kanału względem grudnia 2018 roku zwiększył się o 1,69 proc. i wyniósł 9,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,77 proc. do 9,08 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który rok wcześniej był liderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,85 proc., po spadku względem grudnia ub.r. o 7,14 proc.

Na czwartej lokacie uplasował się TVN, który spadł z miejsca trzeciego (stacja ta miała 7,45 proc. udziału; w dół o 16,48 proc. - największy spadek w top 10.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,67 proc. w grudniu 2018 roku do 35,01 proc. w grudniu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,27 proc., po wzroście o 6,48 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,64 proc.; wzrost o 9,31 proc.), TV4 (3,55 proc.; - 3,79 proc.), TV Puls (3,49 proc.; + 5,12 proc.), TVN7 (3,30 proc.; + 4,76 proc.) i TTV (2,40 proc.; + 10,09 proc. - największy w top 10).

Grupa komercyjna dla Polsatu, który wyprzedził TVN

Udział będącego nowym liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,18 proc., po spadku o 7,29 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w grudniu ub.r. zmniejszył się o 13,29 proc. do 9,79 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 5,56 proc. do 7,78 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 1,13 proc. do 6,28 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 7,28 proc. do 9,81 proc.).

Hitem „Sylwester marzeń z Dwójką”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził „Sylwester marzeń z Dwójką”. Trwająca ponad 5 godzin relacja w TVP2 miała średnio 4,92 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc.

Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość” z 9 grudnia. Tego dnia śledziło go 4,90 mln widzów (32,38 proc. udziału).

Podium uzupełnia „Rolnik szuka żony”, który 1 grudnia w TVP1 miał średnio 4,23 mln osób (27,21 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wydarzenia” Polsatu, który 6 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 3,52 mln widzów (25,06 proc. udziału). Dziennik ten został wyemitowany tuż po pokazaniu 16. Mikołajkowego Bloku Reklamowego, który śledziło 4,18 mln osób.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 3,25 mln widzów (emisja 29 grudnia; 12. pozycja). Do zestawienia top 20 na 13 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 3,23 mln oglądających (wydanie z 15 grudnia) oraz „Fakty” TVN z 3,20 mln oglądających (niedziela; 15. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Osiem lokat należało do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Udany grudzień dla TVP1 i TVP2. Hitem „Sylwester marzeń z Dwójką”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adi
Polsat News w górę dzięki NTC brawo :D Choć ten skręt w prawo jest niepokojący.
9 34
odpowiedź
User
Racjonalny
Ciekawe, kiedy ktoś z właścicieli TVN walnie ręką w stół. Bo spadki r/r są gigantyczne.
62 3
odpowiedź
User
Yogi
A czego się można było spodziewać, skoro to Sylwester i większość z nudów cokolwiek puści a mają często na wsiach dostęp wyłącznie do TVP.
Swoją drogą to tandeta i kicz ten cały ich sylwester marzeń … Teraz TVP1 w Wiadomościach do połowy stycznia będzie o tym mówić przez kilka% czasu antenowego, a Kurski na życzenie (sic!) widzów trzy razy puści powtórki w weekendy.
Masakra.
Kiedyś rządzący wiedzieli, że potrzeba igrzysk i chleba. Dziś wystarczy disco polo i czerstwy chleb.
P.S.
Zenek na Prezydenta! Buahahahaha
20 65
odpowiedź
User
Danirlos
Misiu jogi czy jak ci tam nie wiem kiedy byłeś na wsi ale jest tam wiecej talerzy sat niż sobie myślisz PS tvn Polsat i tvp maja taki sam zasięg w naziemnej więc twoje wypociny nie mają racji bytu.
54 9
odpowiedź
User
Max
Zawsze musi tu wyprodukować jakiś sfrustrowany miś-patyś, którego gust jest wzorcem wszechmiary, a jeśli świat uważa inaczej, tym gorzej dla świata. Cóż, misie szczekają, a karawana idzie dalej
43 5
odpowiedź