SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” przyciągał 4,6 mln widzów. TVP1 zdecydowanym liderem

12. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,61 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 10. serii produkcja straciła 50 tys. widzów, ale i tak dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 15,7 mln zł.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP Article

Premierowe odcinki zakończonej właśnie serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 4 września do 27 listopada br. Oglądało je średnio 4,61 mln widzów, co przełożyło się na 28,68 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się ostatni odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 5,09 mln oglądających.

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

27-11-2014

5 086 503

31,06%

20-11-2014

4 998 059

30,51%

09-10-2014

4 959 707

31,36%


W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku „Ojciec Mateusz” stracił 50 tys. widzów. Emitowana wówczas dziesiąta edycja produkcji przyciągała przed ekrany 4,66 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 30,60 proc. oraz 21,54 proc. udziału (więcej na ten temat).

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas „Zdrady”, „Przyjaciółki” i filmy, co przełożyło się na 11,85 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” oraz reality-show „Ugotowani”; 11,38 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 6,06 proc.). Taka sama kolejność stacji była wśród widzów w grupie komercyjnej.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Ojciec Mateusz 12

4 605 828

28,68%

19,13%

Polsat

1 902 639

11,85%

13,27%

TVN

1 827 899

11,38%

12,41%

TVP2

973 835

6,06%

7,15%


Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu serialu wyniosły 15,68 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 370 tys.  zł (dane cennikowe, bez rabatów).

13. sezon „Ojca Mateusza” trafi na antenę TVP1 wiosną przyszłego roku (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” przyciągał 4,6 mln widzów. TVP1 zdecydowanym liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
Nie rozumiem tego. Magda Gessler w TVN 10. sezonem zarobiła 26,3 mln zł (2,1 mln widzów) a serial, który defakto powinien przynosić więcej zysków nawet jakby miał mniejszą oglądalność a nie znacznie mniej.
11 9
odpowiedź