SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Ojciec Mateusz” stracił 400 tys. widzów. 16 mln zł z reklam

Serial „Ojciec Mateusza” w jesiennej ramówce TVP1 oglądało średnio 4,66 mln osób, czyli o 390 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Mimo tego spadku Jedynka w czasie emisji produkcji pozostała zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 16,05 mln zł.

"Ojciec Mateusz" (Artur Żmijewski) - fot. ATM Studio

Dziesiąty sezon „Ojca Mateusza” na antenie TVP1 oglądać można było w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 5 września do 28 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że serial oglądało średnio 4,66 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym wynoszącym 30,60 proc. wśród wszystkich widzów oraz 21,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku „Ojciec Mateusz” stracił 390 tys. widzów. Wówczas ósma edycja produkcji przyciągała przed ekrany 5,05 mln osób, co dawało stacji odpowiednio na 32,45 proc. oraz 25,44 proc. udziału (więcej na ten temat).

Natomiast w porównaniu do odcinków pokazywanych wiosną br. serial miał podobne wyniki oglądalności. Wtedy „Ojca Mateusza” śledziło średnio 4,67 mln oglądających, a udział produkcji wyniósł odpowiednio 30,48 proc. oraz 20,84 proc. (dowiedz się więcej).

W czasie nadawania serialu Jedynka nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 15,04 proc. znalazł się TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej uplasowały się: Polsat (10,32 proc.; „Zdrady” i „Hotel 52”) oraz TVP2 (5,68 proc.; filmy fabularne).

Taka sama kolejność stacji była wśród widzów w grupie komercyjnej, ale tutaj przewaga TVP1 nad pozostałymi konkurentami była już mniejsza.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Ojciec Mateusz

4 664 605

30,60%

21,54%

TVN

2 293 293

15,04%

14,04%

Polsat

1 573 425

10,32%

12,11%

TVP2

866 553

5,68%

7,18%


Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu wyniosły 16,05 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. było to 16,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Kolejny sezon "Ojca Mateusza" widzowie TVP1 zobaczą wiosną 2014 roku.
 

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 400 tys. widzów. 16 mln zł z reklam

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lucyna
Zmijewski juz do wyrzygu!
odpowiedź