SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Papież Franciszek zapewnił największą sprzedaż tygodnikom opinii w 2013 roku

Papież Franciszek gościł najczęściej na okładkach najpopularniejszych wydań tygodników opinii, które ukazały się 2013 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Wzięto w nim pod uwagę po dwa najchętniej kupowane numery każdego z tytułów.

papież Franciszek, fot. Shutterstock.com Article

Wybrany w marcu ub.r. papież Franciszek znalazł się na okładce wydania „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) z największą sprzedażą ogółem w ub.r. Był to numer, który ukazał się 24 marca ub.r. i sprzedał się w liczbie 171 753 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu wśród topowych wydań tego pisma uplasowało się podwójne, świąteczne wydanie, które do kiosków trafiło 18 grudnia ub.r. Na jego okładce znalazła się Święta Rodzina, a sprzedało się ono w liczbie 171 265 egz.

Największą sprzedaż ogółem spośród wydań “Polityki” (Polityka) w 2013 roku miał numer, który ukazał się 18 grudnia ub.r. i był w sprzedaży przez niemal dwa tygodnie. Okładkę świątecznego wydania zdobił obraz sceny biblijnej, a sprzedało się ono w liczbie 170 498 egz.  Numerem z drugą największa sprzedażą ogółem w ub.r., wynoszącą 152 697 egz., było wydanie z 24 kwietnia ub.r, które również było w sprzedaży przez dwa tygodnie. Jego okładka pokazywała kolorowych ludzi tworzących wieżę, a napis obok brzmiał “Nowe polskie klasy i kasty”.

W 2013 roku numerem tygodnika “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) z największą sprzedażą ogółem było wydanie świąteczne, datowane na 16 grudnia ub.r. Sprzedało się ono w liczbie 188 074 egz. Był to numer z większą objętością i będący w sprzedaży przez niemal dwa tygodnie. Na jego okładce znalazła się jedynie prezentowa kokarda i zapowiedź tematów z tygodnika. Na drugim miejscu ze sprzedażą ogółem na poziomie 184 728 egz. znalazł się numer z 18 marca ub.r. Na jego okładce widniało zdjęcie nowowybranego papieża Franciszka.

Rysunek z Lechem Wałęsą patrzącym w swoje dość nietypowe odbicie w lustrze znalazł się na okładce najchętniej kupowanego wydania tygodnika „W Sieci” (Fratria) w ub.r. Był to numer datowany na 7 stycznia ub.r., który sprzedał się w liczbie 125 434. Kolejną pozycję zajął numer trzeci z 21 stycznia ub.r. Jego okładkę zdobiło zdjęcie Kazika Staszewskiego, a wydanie to sprzedało się w liczbie 125 434 egz.

Największą sprzedaż wśród ubiegłorocznych wydań „Tygodnika Do Rzeczy” miało drugie wydanie tego magazynu z 4 lutego ub.r. Sprzedało się ono w liczbie 125 943 egz., a na jego okładce znaleźli się posłowie Jarosław Gowin i Krystyna Pawłowicz. Z kolei pierwszy numer tego tytułu, wydany 25 stycznia ub.r., osiągnął sprzedaż ogółem na poziomie 119 955 egz. Jego okładkę zdobił rysunek z twarzami redakcji „Do Rzeczy” i napis „Wracamy”. Przypomnijmy, że wprowadzenie na rynek tygodnika wsparte było kampanią reklamową (więcej na ten temat).

Wojciech Fibak znalazł się na okładce najchętniej kupowanego w ub.r.. wydania tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”), które sprzedało się w liczbie 86 742 egz. Był to numer będący w sprzedaży od 6 czerwca ub.r,, w którym opisano jak słynny tenisista pośredniczył w kontaktowaniu kobiet z bogatymi mężczyznami. Drugie miejsce zajęło wydanie datowane na 18 marca ub.r. z abp Leszkiem Sławojem-Głodziem i papieżem Franciszkiem na okładce. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 85 779 egz.

W ub.r. największą sprzedaż ogółem miały wydania „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), do których dołączano filmy na płycie DVD. Pierwsze miejsce zajęło wydanie będący w sprzedaży od 16 stycznia ub.r., którego okładka informowała o dołączeniu do numeru filmu „Anatomia upadku” Anity Gargas (widniało na niej). Sprzedało się ono w liczbie 110 810 egz. Drugie najpopularniejsze w ub.r. wydanie na okładce zapowiadało film „Prezydent”  - była na nim czarnobiała sylwetka Lecha Kaczyńskiego i napis Prezydent napisany taką czcionką jak pisze się nazwę związku zawodowego „Solidarność”). Film ten dołączono do tego numeru, ukazało się ono 10 kwietnia ub.r. i sprzedało w liczbie 91 882 egz.

>>> Tygodniki opinii, czyli jak to jest z tym upadkiem prasy (analiza)

 

W 2013 roku spośród wydań tygodnika „Uważam Rze” (Uważam Rze) największą popularnością cieszyły się dwa pierwsze wydania - to z 7 stycznia ub.r i kolejne z 14 stycznia ub.r. Pierwsze miało na okładce trzy figurki, w tym jedną z twarzą ministra Jacka Cichockiego i sprzedało się w liczbie 32 825 egz. Na drugim znalazła się kromka chleba w kształcie serca i z napisem Wielka Orkiestra Codziennej Pomocy Caritas i rozeszło się ono w liczbie 31 969 egz. Trzeba dodać, że z końcem listopada 2012 roku z „Uważam Rze” odeszła cała dotychczasowa redakcja, w związku tym od tamtego czasu sprzedaż pisma spadała z wydania na wydanie (dowiedz się więcej). „Uważam Rze” od listopada ub.r. jest miesięcznikiem.

Największą sprzedaż wśród wydań „Przeglądu” z zeszłego roku miało podwójne wydanie z 22 kwietnia ub.r. Na jego okładce znaleźli się generałowie Stanisław Maczek, Tadeusz Bór-Komorowski i Stanisław Sosabowski, którzy - jak głosił tytuł - „zostali upokorzeni przez Anglików”. Wydanie sprzedało się w liczbie 24 770 egz.  Druga lokata należała do wydania datowanego na 16 grudnia ub.r. Na okładce tego podwójnego numeru na Święta znalazł się Janusza Gajos, a jego sprzedaż ogółem wyniosła 22 120 egz.

Wydaniem „Przekroju” (Gremi Media) z największą sprzedażą ogółem był podwójny numer z 12 sierpnia ub.r. Jego stronę tytułową zdobił rysunek nożyczek przecinających smartfony i komputery oraz napis „Odłącz się”, odnoszący się do zaprzestania korzystania z internetu. Numer ten sprzedał się w liczbie 25 395 egz. Ostatni dotąd numer „Przekroju”, wydany 29 września ub.r., miał sprzedaż ogółem na poziomie 23 459 egz. Na jego okładce znalazł się rysownik Marek Raczkowski, wynoszący obraz z napisem „Wynosimy się”.

O. Tadeusz Rydzyk pojawił się na okładce najpopularniejszego wydania „Tygodnika Powszechnego” (Tygodnik Powszechny) w ub.r. Było to numer będący w kioskach od 27 lutego ub.r. Jego sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 23 458 egz.  Druga lokata należała do wydania z 18 grudnia ub.r. Był to świąteczny, numer podwójny z ciemnoskórą Maryją i Dzieciątkiem na okładce. Sprzedał się on w liczbie 22 357 egz.

W 2013 roku numerem „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) z największą sprzedażą ogółem było wydanie, które ukazało się 12 sierpnia ub.r. i sprzedało się w liczbie 369 576 egz. Na jego okładce znalazła się Anna Przybylska, a tytuł informował, że aktorka ma guza trzustki. Tydzień później, 19 sierpnia ukazał się numer magazynu, który zanotował drugi najlepszy wynik w ub.r. (367 997 egz.). Na jego stronie tytułowej znalazło się zdjęcie ludzi niosących człowieka rannego podczas zamieszek w Egipcie.

>>> Sprzedaż tygodników opinii w 2013 roku. „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” straciły najwięcej

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Papież Franciszek zapewnił największą sprzedaż tygodnikom opinii w 2013 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
andi
wydanie Wprostu z Flaszką na okładce w Trójmieście sprzedało się rewelacyjnie, po dwóch dniach trudno było dorwać egzemplarz
12 10
odpowiedź
User
Dany
Odpowiem Tygodnikowi Powszechnemu, kto niszczy polski Kościół: Otóż nie o. Rydzyk, a gazety takie jak TP i osoby w nim piszące, odchodzące od tradycyjnej nauki KK w imię bycia nowoczesnymi i układające się ze współczesnym światem. "Niech wasza mowa będzie: tak-tak, nie-nie; a co nadto jest, od Złego pochodzi"
12 13
odpowiedź
User
plusk
Każdy prawicowy redaktor wie że najlepiej sprzedają się wizualizacje wybuchającego tupolewa na okładkach tygodników dla PISlamistów.
9 10
odpowiedź
User
axl
Spece od marketingu w Watykanie działają na maxa i skutecznie jak widać.
9 9
odpowiedź