SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Parkiet.com z nowym layoutem i relacją z rynków na stronie głównej

Serwis Parkiet.com (Gremi Media SA) ukazał się w nowej odsłonie – zmieniona została szata graficzna i platforma technologiczna CMS. Nowością jest także obecny na stronie głównej komponent, pozwalający w czasie rzeczywistym śledzić relacje z rynków finansowych.

(fot. materiały prasowe)Article

Najbardziej istotne tematy opisywane, relacjonowane i analizowane przez dziennikarzy „Parkietu”, analityków i ekonomistów, w czasie rzeczywistym od rana do wieczora – to nowość serwisu Parkiet.com, który zgodnie z zapowiedzią wydawcy Gremi Media jako pierwszy w kolejności po Rp.pl https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-nowy-serwis-internetowy-cyfrowe-subskrypcjeprzeszedł gruntowną przebudowę, zarówno od strony wizualnej jak i technologicznej.

„Teraz dzięki dodatkowemu komponentowi na stronie głównej użytkownicy będą mogli śledzić niemal na żywo informacje, opinie i komentarze do wszystkich najważniejszych wydarzeń na rynkach finansowych w kraju i na świecie. Zależy nam, aby najświeższe informacje docierały do inwestorów w jak najwygodniejszy, szybki i przejrzysty sposób” – mówi cytowany w komunikacie Andrzej Stec, redaktor naczelny dziennika „Parkiet”.

Rezultatem prac nad witryną jest zmiana szaty graficznej oraz layoutu. Strona główna serwisu została skrócona, co pozwoliło na wyeksponowanie i wyselekcjonowanie treści najbardziej atrakcyjnych dla czytelników. Dużym udogodnieniem jest rozbudowana tabela notowań, która obecnie została na niej wyeksponowana w formie widgetu.

Rozmieszczenie, wygląd i funkcjonalności elementów narzędziowych, takich jak notowania czy wykresy zostały zoptymalizowane pod kątem wydajności oraz wygody użytkowania. Skutkuje to szybszym działaniem strony oraz jej elementów na smartfonach i tabletach korzystających z internetu mobilnego. Dużym atutem jest nowe, bardziej przejrzyste menu, które w bardziej przystępny sposób pozwala użytkownikowi na dotarcie do interesujących go treści. Dzięki uproszczonej nawigacji użytkownicy mogą w bardziej intuicyjny sposób przemieszczać się po stronie, korzystającego zarówno z urządzeń mobilnych, jak i desktopowych.

Czytaj też: „Rzeczpospolita” i „Parkiet” drożeją

Za zmianami wizualnymi i ulepszaniami technologicznymi stoi przeniesienie strony na nowy, wielokanałowy system zarządzania treścią – CMS (Content Management System), będący narzędziem skrojonym na potrzeby wydawnictwa i jego dalszego rozwoju. Przebudowany CMS  pozwala na pracę wszystkich działów redakcji z zachowaniem wszystkich struktur produkcyjnych, począwszy od dziennikarzy, po korektę i wydawców. Finalnie tworzenie, edytowanie, a następnie publikowanie treści będzie się odbywało przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej, niezależnie od docelowych kanałów, jakimi będą serwis internetowy, aplikacja mobilna, wydanie papierowe czy archiwum.

„Za nami kolejny etap prac w procesie cyfryzacji wydawnictwa, w którym z myślą o użytkownikach stawiamy na technologię. To właśnie dzięki inwestycji w technologię jesteśmy w stanie wdrażać takie projekty jak nowy serwis parkiet.com w zaledwie kilka miesięcy. Zależy nam, by nasze produkty były intuicyjne dla czytelników, jak również by pozwalały one na szybszą pracę redakcji oraz działów, które odpowiadają za tworzenie i publikację treści. Wdrożone zmiany wykorzystujące infrastrukturę nowego CMS pozwolą nam na rozwijanie serwisu zarówno w obszarze mediowym, jak i komercyjnym” – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media SA.

Autorem projektu są specjaliści Gremi Media z działu Nowe Media. Za wdrożenie odpowiadały wewnętrzne działy Nowe Media, IT oraz krakowska firma Quantoo.

Serwis Parkiet.com kierowany jest do szerokiego grona osób zainteresowanych inwestycjami, gospodarką, rynkiem finansowym, a także funkcjonowaniem i ofertą spółek oraz rynków. Według badania Mediapanel w styczniu br. strona zanotowała 357,5 tys. realnych użytkowników.

Niedawno nowy layout i układ na pierwszej stronie wprowadził papierowy „Parkiet”.

Grupa Gremi Media, wydająca też „Rzeczpospolitą” i mająca większościowy pakiet akcji e-Kiosku, w trzecim kwartale ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,1 proc. do 24,35 mln zł oraz zysku netto z 3,03 do 3,12 mln zł. Na początku stycznia br. KCI, kontrolowane przez Grzegorza Hajdarowicza, za 96,78 mln zł sprzedało 40 proc. akcji Gremi Media holenderskiej spółce Pluralis.

Dołącz do dyskusji: Parkiet.com z nowym layoutem i relacją z rynków na stronie głównej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl