PayPal kupił Card.io

PayPal przejął mobilną aplikację do płatności elektronicznych Card.io.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Card.io to aplikacja umożliwiająca płacenie kartą kredytową z poziomu smartfona bez konieczności ręcznego uzupełniania danych. Wystarczy pozwolić, by telefon przeskanował kartę i pobrał z niej potrzebne do transakcji informacje.

PayPal już wcześniej korzystał z rozwiązań opracowanych przez Card.io. Ponadto, rok temu za 240 milionów dolarów firma kupiła też Zong, innego start-upa zajmującego się systemami płatności elektronicznych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

BBC pisze, że PayPal w ten sposób chce konkurować z rozwijającą się na smartfonach technologią NFC, pozwalającą na płatności zbliżeniowe przy użyciu telefonu komórkowego przechowującego dane karty kredytowej.

- PayPal się zorientował, że nie trzeba wcale NFC żeby płacić w sklepie telefonem. A dla sprzedawców znacznie taniej i łatwiej  będzie uruchomić w swoich naziemnych punktach te same systemy których używają na stronach internetowych, zamiast instalować czytniki NFC. - tłumaczył dla BBC Benjamin Ensor z firmy Forrester.

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji