PayPal kupił Card.io

PayPal przejął mobilną aplikację do płatności elektronicznych Card.io.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Card.io to aplikacja umożliwiająca płacenie kartą kredytową z poziomu smartfona bez konieczności ręcznego uzupełniania danych. Wystarczy pozwolić, by telefon przeskanował kartę i pobrał z niej potrzebne do transakcji informacje.

PayPal już wcześniej korzystał z rozwiązań opracowanych przez Card.io. Ponadto, rok temu za 240 milionów dolarów firma kupiła też Zong, innego start-upa zajmującego się systemami płatności elektronicznych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

BBC pisze, że PayPal w ten sposób chce konkurować z rozwijającą się na smartfonach technologią NFC, pozwalającą na płatności zbliżeniowe przy użyciu telefonu komórkowego przechowującego dane karty kredytowej.

- PayPal się zorientował, że nie trzeba wcale NFC żeby płacić w sklepie telefonem. A dla sprzedawców znacznie taniej i łatwiej  będzie uruchomić w swoich naziemnych punktach te same systemy których używają na stronach internetowych, zamiast instalować czytniki NFC. - tłumaczył dla BBC Benjamin Ensor z firmy Forrester.

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu